Het is zover. santiago here i come. - Reisverslag uit Hoogwoud, Nederland van Imre Revers - WaarBenJij.nu Het is zover. santiago here i come. - Reisverslag uit Hoogwoud, Nederland van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Het is zover. santiago here i come.

Door: Imre Revers

Blijf op de hoogte en volg Imre

21 April 2014 | Nederland, Hoogwoud

Morgenochtend om 5 uur vertrek ik voor mijn camino naar Santiago de Compostella. Sander brengt mij naar Amsterdam en daar vandaan ga ik met de TGV naar naar Bayonne. Daar heb ik een overnachting. De volgende dag naar het beginpunt van mijn wandeltocht "st.Jean-Pied-de-Port". Dat ligt tegen de pyreneen aan. Ik overnacht dan in een auberge om de volgende dag de start te maken. Mijn eerste voetstappen zijn naar Orrisson, waar ik na 8 km klimmen een overnachting doe. Inderdaad rustig aan beginnen is het devies. de dag erop is het nog een stuk klimmen en de afdaling wordt ingezet en na 16km kom ik Roncesvalles binnenvallen. Dan zit ik in Spanje. Daar heb ik ook een overnachting geboekt in een oud klooster welke is omgebouwd tot een refuge. De refuge kan zo'n 120 pelgrims bergen. Daarna zal ik wel zien hoe de tocht verder gaat en met welke afstanden per dag. Mijn gemiddelde zal een 20km per dag zijn. Afgelopen dagen best wel een beetje de kriebels gekregen en zo van #laathetmaargebeuren# .Iedereen die mij volgt wens ik veel leesplezier. Ik heb geen idee of ik elke dag de mogelijkheid heb om een verhaal te schrijven, maar dat zien jullie vanzelf wel.
groetjes
Imre

• 21 April 2014 - 18:50

Bert Hemrika:

Heel veel succes en ik zal je zeker volgen!

• 21 April 2014 - 19:14

Peregrinofrans:

Beste Imre,
    Er staat een prachtig pad op je te wachten ...
    In de nieuwe herberg waar je slaapt kunnen 183 pelgrims slapen. Is deze herberg vol dan opent men de oude herberg, die ligt tegenover Casa Sabina. Daar kunnen ook nog eens 120 pelgrims slapen in stapelbedden.
    Geniet van elke stap ...

• 21 April 2014 - 19:18

Diny:

Hoi Imre,

Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je niet zulk slecht weer treft als vorig jaar.
    Ik kijk met plezier uit naar je berichtjes.

Groetjes, Diny

• 21 April 2014 - 19:35

Marja:

Ik ga je volgen, ben ook besmet met dit virus.... Ga in juli fietsen...... Bon camino !!

• 21 April 2014 - 19:46

Petra:

Ik ga je ook volgen. Volgend jaar ga ik ook.

• 21 April 2014 - 20:24

Suzanne En Dave:

Heel veel plezier op deze reis Imre,we gaan je volgen hoor!

• 21 April 2014 - 20:26

Annelies:

Hoi zwager
    Slaap lekker vannacht, hoewel........en ik kijk uit naar je verhalen.
    En met het boek in de hand kan ik je goed volgen.
    SUCCES en plezier, C&A

• 22 April 2014 - 00:33

Jose De La Suerte:

buenos dias Imre,
    mi parlo an bietje olandais, mi you ontmoet, eik vind jou voyage mui bien. Buenos días, preciosa para que vengas a España.
    Les deseo un buen viaje. mañana en Francia, lo lleve sus zapatos para caminar. el clima es agradable. el sol brilla.
    la cerveza es frío.
    no en la bicicleta.
    Te espero con valverde, contador y Indurain, un paseo en bicicleta.
    Buen visje.
    Jose de la suerte. Bosque nuBox.

• 22 April 2014 - 05:10

Siem:

Hi Imre, wij wensen je vanuit Bali een hele goede tocht naar SdC.! Groet Siem,Marijke en Hans

• 22 April 2014 - 07:15

Ingrid:

Een hele goede tocht, ik ga ook jou zeker volgen. Buen Camino!