Dag 1 Naar Bayonne - Reisverslag uit Baiona, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu Dag 1 Naar Bayonne - Reisverslag uit Baiona, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Dag 1 Naar Bayonne

Door: Imre Revers

Blijf op de hoogte en volg Imre

22 April 2014 | Frankrijk, Baiona

Wat een leuke gezellige start van de camino.
Door zoon Sander wegegbracht naar Centraal Station Amsterdam. Perron 15 moest het wezen en ja hoor daar liepen al diverse rugzakken met de welbekende schelp. Gelijk maar kennismaken met de heren. Herman en Thad ( ja die komt van thadeus, ken mijn klassiekers van de kath. Kerk). Zij hadden wel andere nummer treinstel dan ik, maar in Parijs zochten we elkaar weer op. In Antwerpen stapten Bep en Bep nog in en die begonnen in Vezelay.De hele tijd in de trein gezeten naast iemand daar op de laptop aan het werk was. Uiteindelijk kwam ie wat los en hij werkte de hele week in parijs, zeg maar het hele jaar. Dus zei ik tegen hem dat hij die man was die zondags het vlees komt snijden. Daar kwam het wel op neer. Waren ze thuis niet blij mee, maar verhuizen was geen optie. Half 10 kwamen we parijs binnen vallen en gelijk met de mannen maar doorgestoomd naar station Parmasse aan de andere kant van de stad, maar de metro bracht oplossing. Ruim drie uur de tijd voor de volgende aansluiting naar Bayonne. Leuk gesprek gehad. Herman is gepensioneerde advocaat en Thad deed iets met projecten in binnen en buitenland. De tijd vloog en voort het met een gang van 310km door het franse land. Naast mij zat een vrolijke tante uit Zuid-Afrika die ook de camino ging lopen. Ze kwam uit pretoria. Daarnaast aan de andere kant van het gangpad 2 overige Duitsers die een paar flessen wijn aan het naar binnenwerken waren. Ook gezellig toen ze daarna gingen slapen en snurken. Blij dat ie al voor me uit lopen. In Bayonne wemelde het al van de rugzakken en een aantal gingen gelijk door met de boemel naar St.Jean-Pied-de-Port. Nu in Bayonne en ingecheckt in mijn hotel. Morgen de trein naar St. Jean-Pied-de-Port. Als die gezelligheid zo blijft, laat maar koen die camino. Wat ook leuk is dat ik op een besloten faceboekgroep van santiago ook volgers krijg op mijn blog en ook achter neef van Jose di Luca, wiens overgrootvader ooit in de Povlakte van Italie vullingen voor matrassen kweekte. Puur natuur.
Lieve mensen, de start is gemaakt. Morgen nog een tripje en donderdag gaat het echter werk beginnen.
Een groet van Imre

  • 22 April 2014 - 19:52

    Chantal:

    Een goed begin is het halve werk Imre!

  • 22 April 2014 - 21:36

    Ans Zonneveld:

    Dag Imre, al ken ik je niet, het gevoel is erg bekend, vorig jaar deze week ook van start gegaan.
    Ik wens je een supermooie tijd met veel lieve, leuke en originele ontmoetingen!
    Geniet met een grote G!
    Groeten Ans[bijnaweeraandewandel]

  • 23 April 2014 - 00:21

    Frans:

    Omdat ik op 20 mei ook ga lopen zal ik hier zeker mee gaan lezen, Emericus!
    Succes en een goeie tocht!

    groet
    Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 594
Totaal aantal bezoekers 63258

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: