2e dag St. Jean-Pied-de-Port - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu 2e dag St. Jean-Pied-de-Port - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

2e dag St. Jean-Pied-de-Port

Door: imre revers

Blijf op de hoogte en volg Imre

23 April 2014 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

Wat a wunderfull World die de camino heet en ik ben net 2 dagen onderweg. Vind het nu al geweldig. Maar nog geen meter gelopen.
Ach, vanochtend even pech bij het station in Bayonne. Trein gaat niet. Werkzaamheden aan het spoor. Lijkt net Nederland. Afijn geen nood ze hadden daar een mooie touringcar geregeld en de hele club van 40 pelgrims de bus in. Heel gezellig, we gingen nog net niet zingen. Het haalt wel een beetje de charme van het boemeltreintje weg, maar het mag de pret niet drukken. In St. Jean-Pied-de-Port aangekomen ruik je het al. De pelgrims, de friet, verschraald bier, rubber van de schoen van de snelle wandelaars dat aan het asfalt blijft plakken, de geur val een voor allen en allen voor een. Iedere pelgrim heel snel zijn of haar auberge. Niet iedereen heeft geboekt en de koopjes zijn zo weg. Zit een heel verschil hier in het dorp. Van een tientje tot 30 euro per nacht. Met of zonder bedwanten of ontbijt. Geen nood bakkers genoeg in het dorp. Goed mee oppassen met die bedwanten, want die zijn gek op bloed. Heb je zomaar een rode plek op je arm of been. Mijn Auberge de pelegrin opgezocht en ja hoor. Na mijn diensttijd is dit weer het eerste stapelbedje waar ik in mag liggen. Op een zaaltje met 4 luidruchtige Italianen. Verwelkomt met ciao. Ik ken mijn talen. Schoenen uit op de overloop en in het rek. Mannen en vrouwen, ieder een eigen zaal. Slaapzak uitgerold, want je heb alleen maar een matras en een kussen. Wel eigen kussensloop mee. Een aanrader. Nou en dan morgen beginnen met de alles verwoestende klim naar Orisson. En dan zie ik wel hoelaat ik daar aan kom. In ieder geval mijn bed besproken daar. Safety First oor alles vol is en je dan nog eens 16 km verder mag lopen.
Groetjes van de camino
Imre

  • 23 April 2014 - 17:03

    Suzanne Revers:

    Hi Im, klinkt gezellig allemaal. Heel veel succes en plezier morgen!
    xxx Suzanne

  • 23 April 2014 - 19:49

    Dick Bakker:

    Nou eindelijk is je gedroomde reis begonnen, veel plezier, en we lezen iedere dag je verslag. Sterkte.

  • 23 April 2014 - 19:58

    Margret Aerts:

    Klinkt allemaal geweldig Imre! hihi... heerlijk he je eigen kussensloop! Ruikt naar het wasmiddel van huis! hihi Zet m op morgen!! x

  • 24 April 2014 - 18:20

    Caminofrans:

    Hola imre,
    Heerlijk om te lesen dat je het naar je zin hebt!
    Gegroet,
    Caminofrans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 63242

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: