4e dag naar zubiri - Reisverslag uit Zubiri, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu 4e dag naar zubiri - Reisverslag uit Zubiri, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu

4e dag naar zubiri

Door: imrerevers

Blijf op de hoogte en volg Imre

26 April 2014 | Spanje, Zubiri

Vanochtend begonnen er om 5 uur al aardig wat mensen te rommelen. Om half 6 gingen de eerste weg. Ik draaide me mar nog even om. Heerlijk avondje gehad in een restaurant met dezelfde groep als in Orisson. Heerlijk gegeten ook overigen. Iets met noedels en een worst. Dachten we dat dat het hoofdgerecht was, we kregen nog een moot gebakken vis met friet. Wijn was bij de prijs inbegrepen dus de flessen gingen vrolijk rond om de tafel. En als het gratizz is drinken we met z’n allen door. Daarna noig naar de pelgrimsmis geweest. Heel indrukwekkend, alleen het voorlezen van de nationaliteiten die deze dag aanwezig waren, duurde wel een beetje lang. 56 landen die als pelg rim liepen. Van sommige landen wist ik niet eens de naam. Zoiets als Tiettiekiestan , Verweggistan, maak niet uit. Vandaag deels met een nederlands meisje opgelopen en wat later met een oostenrijker. Bij aankomst in Zuberi stond mijn Amerikaanse maat me al op te wachten, die was vanochtend ook al eerder vertroken. Hij had als een auberge gevonden voor een nachtje van 6 euro. Nooit weg. Met internet, een wasmachine en een droger. Vandaag dus even wat boel in de wasmachine gedaan. Dealtje met een paar andere pelgrims en voor 1,50 euro de boel laten wassen. Zo help je elkaar de tocht door. De tocht was goed te doen vandaag. 20km met wat leuke (niet leuke, zwaar en kort ) klimmetjes. Het weer is droog gebleven en de temperatuur goed om in te lopen. De afdalingen weer vol met modder, dus oppassen voor glijden. Verder komt hier iedereen weer een beetje binnendruppelen en de bekenden van gister zijn ook weer compleet en we gaan zo rond een uur of 7 weer een pelgrimsrestaurant opzoeken. De pelgrimsmaaltijden van rond de 7 euro vliegen je hier om de oren. Dus we laten ons weer verrassen. Wijnte erbij , komt helemaal goed. Het lijkt zo tegen de avond net een reunie. Iedereen maakt groepjes met elkaar en ziet elkaar ’s avond wel weer op de volgende etappeplaats. Ieder loopt voor zich in zijn eigen tempo. Praat je ook eens met een ander.
Nou de groetjes vanuit de camino

• 26 April 2014 - 14:56

Margret Aerts:

Ja dat herken ik wel! Dat je elkaar weer tegen komt in de avond! Alleen is het bij jou waarschijnlijk veel drukker met lopers! Veel plezier!! x

• 26 April 2014 - 15:56

Annelies:

Hoi Imre

Fijn weer 2 verhalen vandaag; ik miste je al!!!!!
    Goed te horen dat je geniet.
    Veel succes en wandelplezier verder.
    Groetjes van een oranjegekleurde Koningsdag.

• 26 April 2014 - 16:36

Lieuwe En Ria:

Hallo Imre,

we misten je gisteren al.
    we kijken iedere keer uit naar je mooie verhalen!
    veel succes, veel plezier met al je wandelgenoten en hopelijk weinig regen!
    we hebben bewondering voor je!
    Lieuwe en Ria
    (het was in Enkhuizen ook erg gezellig vandaag met Koningsdag!)

• 26 April 2014 - 19:41

Lida:

leuk dat je het zo naar je zin hebt, het klinkt allemaal erg gezellig, groetjes ab en lida

• 26 April 2014 - 20:44

Anneke Gnade:

Hi Imre,
    Veel wandelplezier, weinig blaren, goed weer, goed gezelschap, en heel veel leuke verhalen, ik lees ze met plezier en met mij veel andere zo te zien. Hartelijke groetjes Anneke Gnade