Viana 17km - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu Viana 17km - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Viana 17km

Door: imre revers

Blijf op de hoogte en volg Imre

01 Mei 2014 | Spanje, Logroño

Wat een drukte weer van belang vanochtend. Lijkt wel of iedereen met het half uur eerder weg wil. Ja je had vandaag de keuze of tot Viana of doorgaan naar Logrono. Zo aan de herberg Munoz te zien zijn de meeste toch doorgelopen. Nou ik hield het op een prettig dagje kuieren over een paar bergjes heen. Toch een 17 km onder de voeten door. Gisteravond nog een tijdje gezellig aangezeten op de caza de la Sancta Maria. Dat is ook de plaats waar de kerk staat. Zit je net lekker te proosten en te lallen op het plein komt de kerk uit van een rouwdienst. Iedereen in het pikkie zwart en nog blijven staat en fluisteren met elkaar hoe goed Juan en Jose wel was. Ja ga daar maar eens met luide stem overheen. Afijn over de dode niets dan goeds. Na een kwartier was er weer volop vertier aanwezig en hebben we onze gezellige conversaties over alles en niks voorgezet. Veel gelachen weer. Een paar van de groep ging morgen op zeker door naar Logronos. Ja, dan raak je elkaar wat kwijt. Ach onderweg ontmoet je zomaar weer een leuke moeër en dochter uit Amersfoort. Maar ja, die blijven morgen een dagje hangen in dit stadje. Die lopen tot Burgos en gaan dan weer naar huis. Volgend jaar de rest van de route. Dat doen er toch wel een aantal , die elk jaar een stuk lopen. SJPdP naar Pamplona, Pamplona naar Burgos of Burgos naar leon, of Leon en het laatste stukje. Ja niet iedereen heeft zoveel vrij en wil toch de camino lopen. Ieder op zoijn eigen manier. Van de hele groep vanf het begin zijn alleen moeder en dochter uit Amerkia nog over en die hebben ergens hier in het stadje elders onderdak gevonden. Was ze onderweg al voorbij gelopen. Sommigen hebben het wel erg krap ingepland en geen reserve overgehouden voor pechdagen. Ik doe in ieder gevakl mijn ding en ga zeker niet over de 25km per dag heen. Morgen 22km. Dat komt meer omdat ik de etappes heb verknipt. Er zit morgen maar 1 plaats tussen de afstand die ik ga lopen. Morgen na de start komen we in het part van Rioga. Laat Navarra en de Basken achter me. Ik merkte het vandaag al aan de grote hoeveelheid aan wijnvelden die ik tegenkwam en dat wordt morgen alleen maar meer. Wat ik vandaag ook weer merkte waren de grote glooiende vlaktes waar je overheen loop. De grote steen met “Torres del Rio” van de film “the way” ben ik niet tegengekomen, maar wel weer prachtige uitzichten. Straks even maar naar de Caza of Playa hier in het stadje en met anderen een biertje drinken. Vandaag ook weer eens een volle was gedraaid en de boel hangt te drogen. Samen even met een paar anderen weer gedeald en schoon was de boel voor een euro p.p.. De samenhorigheid en vindingrijkheid met elkaar is groot. Waar je elkaar kan helpen doe je dat. Lieve mensen en buenes diaz en een lieve pelgrimsgroet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 63263

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: