in Castrojeriz, stadje vind ie niet op de kaart. - Reisverslag uit Hornillos del Camino, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu in Castrojeriz, stadje vind ie niet op de kaart. - Reisverslag uit Hornillos del Camino, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu

in Castrojeriz, stadje vind ie niet op de kaart.

Blijf op de hoogte en volg Imre

09 Mei 2014 | Spanje, Hornillos del Camino

Heel gezellig geweest gisteravond met een stel duitsers. Ja, hoe is dat mogelijk. Er zijn er ook leuke bij. Met een paar flessen wijn (2 euro p.stuk) kom je de avond wel door en slaap je als een tierelier. Was nog een probleempje dat een van de duitsers niet gereserveerd had, maar ach een matras op de gang en iedereen weer blij. Elk stapelbed is anders. Gisteravond zat ik tegen betonvlechtwerk aan te kijken. Gewoon een matras erop en hoppa slaapplaats gecreëerd. Vanochtend om half 7 vertrokken. Het zou een prachtige dag worden, wat het weer betreft. Afijn met wandelen ook. Alleen weer eindeloze korenvelden en nergens een ijscoman of snacktent te ontdekken. Op de San Bol ergens in de hoogte staat een auberge, mar wel 300meter van het pad af. Later hoorde ik van een Hollandse vrouw dat zij daar overnacht had. Dat is wel heel back to the basic. Er waren maar 12 slaapplaatsen, maar er lagen er 16. Wil iki niet weten. Sinds een jaar is het wat opgeknapt en hebben ze stromend water en een douche. In Hontanas even heerlijk aan de koffie gezeten. Geloijk weer nbieuwe kennissen opgedaan uit Nederland. Een dame uit Breda en een dame uit Utrecht. Beetje met hen opgelopen. Voor Castrojerez kwamen we de ruines van het Klooster van San Anton tegen. Wat een vervallen zooi. O, daarom heet het ruïne. In een van de nog hele delen zat een band te oefenen. In Castrojeriz de auberge opgezocht. Wel weer een gezellig clubje waar je ook weer eens Nederlands mee spreek. Straks gaan we het terraswerk opzoeken bij de Plaza.Beetje verzamelpunt hier van de pegrims. Er is ook weinig anders en zo tref je elkaar weer. Ze hebben hier 3 alberges. Dus er is straks wat volk op de plaza. Lekker weer hier. Zo’n 25/26 graden, en dat in tegenstelling tot Nederland waar het wat schijnt te regenen. Sneu hoor. Grin… Voorlopig zijn de voorspelling hier van hetzelfde weertype. Zon, zon en zon. Daarom is het verstandig om in de ochtend vroeg te beginnen en tegen de middag de boel aan kant hebben. Genieten van de zon. Hier in de alberge hebben ze een heerlijke ligweide met een bad voor je voeten. Ook heerlijk. Morgen op pad naar Fromista een 24km met voldoende alberges. De grote meute uit Burgos is ons voorbijgesneld, ( die zijn nog fris) zodat het weer wat rustiger wordt om een plek te krijgen. Onze alberge is dan ook nog niet vol. Nou lieve mensen ik ga zo een terras pakken met een drankje. Buenez Diaz.

• 09 Mei 2014 - 15:14

Johanna N.:

Ga in Frómista niet naar de municipal naast de Iglesia de San Martín. Slechte recensies. De kerk is prachtig, can binnen en buiten. Let daarbij op de kraagstenen onder de dakgoot, als het kan met verrekijker of telelens, dat is een wereld apart