naar legidos - Reisverslag uit Ledigos, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu naar legidos - Reisverslag uit Ledigos, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu

naar legidos

Door: imre revers

Blijf op de hoogte en volg Imre

12 Mei 2014 | Spanje, Ledigos

Gister net nadat ik mijn laptop had afgesloten nog een aardig voorval. Zat het al in de gaten te houden. Mannetje oude dan ik had net geduched en zat benen en armen in te smeren, Opgevouwen kleren uit de rugzak. Net in de ploi. Ach mijn kleren rol je op en prop ze dwars door de rugzak heen. Gaat aallemaal prima. Maar goed hij was zich een beetje aan het preparen voor naar het centrum en de terrassen te gaan. Vijf keer met een spuitbus onder zijn oksels, haren in de plooi. Afijn ready voor de girls zullen we maar zeggen. Zweetbandje om de pols, zonnebril op. Die had ie beter nog niet op kunnen zetten, want het was redelijk donker in het slaapvertrek, want er lagen er een paar op rust. Zag ie dus een rugzak over het hoofd en ja hoor daar ging ie op zijn stuiter. Dan kan je mij wegbrengen. Gieren van de lach. Met slapen nog lang last gehad van de man. Harde snurker. Zo van een diepe inhaal, diepe uithaal, diepe inhaal 5 tellen wachten en een vreselijke uithaal. Opeens na 5 tellen niks. Ik zeg: he is dead now. Andere die wakker waren ook lachen. Nou daar kwam de uithaal. Pas na enen in slaap gevallen. Gisteravond gezellig wezen eten in een leuk restaurantje. Pasta di Jose. Altijd goed. Twee aan tafel waren moeder. Zag een aantal kroontjes liggen heb die de dames opgezet en zo even Moederdag herdacht voor hen. Ach, ze zijn zo ver van huis. Gelijk met de groep plannetje beadacht voior de komende dagen qua afstand. 3 grote etappes van rond de 30km. We besloten de 90km in 4-en te knippen om zo mooi in Leon te komen. Vandaag een lange wandeling door een kaal stuk landschap. Niks te bekennen dan alleen gras en graan. In het begin nog wat asfalt maar later ging dat over in gravel. Wel een handige pief onderweg die wat stoelen halverwege had neergezet en met een stalletje had gemaakt. Autoi vol frisdrank, fruit en koffie. Je moet er maar elke dag staan. Maar goed voor menigeen een welkome onderbreking. Na 24km in Ledigos aangekomen. Dat was zo rond elf uur. De warmte begon je al te voelen. Inderdaad goeie tijd om te stoppen. De barkeerper was gelijk de hostes en aan de bar inschrijven. Kamer opgezocht, douchen en lekker in de patio zitten. Te vroeg voor een biertje, maar een halve stokbrood met cola ging er wel in. Langzamerhand stroomt het hier ook vol en de 50 bedden beginnen vol te raken. Nou luitjes, alles gaat lekker weer. Met de benen prima, de rug prima, no problemos. Lieve groeten allemaal.

• 12 Mei 2014 - 15:20

Hannah:

15 km grote ronde keien vervangen door gravel, makkie :-)
    Curaje!!!