naar bericianos - Reisverslag uit Bercianos del Real Camino, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu naar bericianos - Reisverslag uit Bercianos del Real Camino, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu

naar bericianos

Door: imre revers

Blijf op de hoogte en volg Imre

13 Mei 2014 | Spanje, Bercianos del Real Camino

Mooi weer, dus ee lekker wandeldagje. Vandaag 25km onder de voeten weggelopen van Legidos naar Bercianos. Stukken Asfalt en gravel. Na shagahan kon je kiezen tussen de oude romeinse weg of de andere route over gravel. Wij hebben gekozen voor het gravel. Na een km of 40 komen de routes weer samen. Onderweg een prachtige ontmoeting gehad met een van de oudste pelgrims. Een 81 jarige australier die gewoon op zijn gemakkien de camino deed. Ook rond 25km per dag. Vond ie mooi zat. Na een km of 5 met hem mee opgelopen te hebben ging zijn i-phone. Ja wie heb dat. 81 en een i-phone. Geweldig toch. “my wife is calling. Every day she’s calling. Yes, i am alive still. Ik ben doorgelopen en hem achtergelaten. Prachtige man. Om keart voor 12 kwam ik bij de alberge de pelegrinos aan. Deur stond open. Mooi inschrijven dacht ik. Vergeet het maar. Moeder overste stuurde me weer naar buiten. 13.30 gaat de boel open. Nou dan zit je opo een bankje 90 minuten te wachten. Een voor een druppelden de pelgrims bij het gebouw aan. Ja, nummer trekken voor de volgorde. Maar dat gaat heel gemoedelijk. Gewoon aansluiten bij de andere rugzakken. Ze hebben 40 slaapplaatsen maar als het vol is gooien ze gewoon wat extra matrassen op de grond her en der. Nou, ingecheckt en gedouched en dan maar de bar ergens opzoeken. Met een groepje van de gebruikelijke laatste dagen het terras opgezocht. Nieuw waren een Nederlander uit de achterhoek ( een marathonloper, hij deed gewoon elke dag een km of 40) een een dames uit budapest. Nou dat sprak me wel aan. Gezellig even in het engels 0ver Hongarije gesproken. We zaten op het terras aan de weg en door de schaduw schoven we steeds meer naar het midden van de weg. Geen auto te zien. Maar net toen we in het midden zaten, kwamen er tractors linkes en rechts voorbij. Mooi zwaaiend of het de gewoonste zaak van de wereld was dat wij midden opo de weg zaten. Het leek ons op een doodlopemnde straat.Niet dus. Maar we bleven maar mooi zitten. Laggen dus. Nu weer even op de alberge om het blog bij te werken. Ze hebben hier geen wifi. Maar ja dat kan ook niet anders. Wat je hier moet betalen voor een nacht. Dat mag je zelf weten. Je gooit wat in de pot en klaar is het. Krijg je nog een maaltijd ook voor. Ik had nog drie knopen over die ik in de pot heb gegooid. Nah, geintje. Gewoon net als de anderen 5 euro. Mooi toch dat dat kan. Verder vermaak ik me hier weer best. Het lopen gaat nog steeds prima. Morgen een korte dag met 20km en die dag erop de 25 naar Leon. Dan is het nog 300 te gaan. Iedereen weer de groeten van de camino.

Vandaag dus gebruik gemaakt van met tethering mobiele netwerk. Daarom wederom geen foto album vandaag op facebook. Morgen meer geluk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 63251

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: