naar Mansilla de las Mulas - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu naar Mansilla de las Mulas - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu

naar Mansilla de las Mulas

Door: imre revers

Blijf op de hoogte en volg Imre

14 Mei 2014 | Spanje, Mansilla de las Mulas

Zo, eindelijk weer knap wifi. Kan ik weer mooi met mijn blog en het fotoalbum op Fb aan de gang. Moet 2 dagen inhalen met de foto’s. Gister na het schrijven van mijn verslag en terrasbezoek werd ik gevraagd om in de keuken te assisteren voor de maaltijd voor 40 man. Oeps. Uien snijden, komkommer snijden, tomaten snijden. De saus in de gaten houden en daarna over de pasta gieten. Klussie naar mijn hart. Heerlijk om even in een voedselbank keuken bezig te zijn. Hoef ik niet af te wassen. Zo heeft ieder wat gedaan. Er waren er aan het tafel dekken, aan het opruimen, bestek klaar zetten. Ja dat gaat zo als je alleen maar een donatie hoeft te betalen. Ze draaien op hulp van vrijwilligers. En daarna met zijn allen aan tafel. En och iedereen leeft nog, want de meeste kwam ik weer op weg naar de volgende plaats tegen. T-shirt van het overzetten van de pasta heeft nu een andere kleur gekregen. Beregezellig met zo’n groep samen wat te doen. Onder een prachtige maan vanochtend vertrokken voor een volgende rit naar Leon. We hadden een beetje afgesproken tot Religos te gaan. Een 20km, maar het ging eigenlijk zo lekker dat we rond elf uur daar al waren. Afgesproken het volgende dorp te nemen. Mansilla de las Milas. Mooi doorgekacheld met een graadje of 25. Aangekomen konden we inchecken bij Alberge Le Jardin San Juan. Prachtige uitspanning met overdekt en onoverdekt terras en een mooie tuin. Vlak na ons kwam nog een ander stel, maar het was completo. Ja, beetje gegokt en geluk gehad. In de Alberge Municipal was nog wel plek. Heerlijk al even op het terras gezeten met een mucho biertje. Genieten toch. De camino, zoals bedoeld. Beetje wandelen, beetje terraswerk, meer dan een beetje rusten en de volgende dag weer vroeg op pad. Nou, dat gauw. Vanavond aan het menu pelegrinos. Voormenu iets van vlees, hoofdmenu iets van vlees en ijs toe. Heul vervelend. Er druppelen nog steeds rugzakken langs, maar helaas completo hier. Proost zeggen we dan en heffen het glas nog maar eens. Voor morgen staat een 20km op het programma een lopen we Leon binnen. In Leon zijn er een klein 300 in 2 alberges beschikbaar. Dus dat gaat wel lukken en zo niet lopen we naar het dorp een stukje verder waar ook een Alberge staat. Ik groet u allemaal weer vanuit een heel zonnig spanje. Buenos diaz.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 63259

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: