naar Virgin del camino - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu naar Virgin del camino - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu

naar Virgin del camino

Door: imre revers

Blijf op de hoogte en volg Imre

15 Mei 2014 | Spanje, Mansilla de las Mulas

Ik lees het op het forum van de jacobsroute ook al. Het wordt steeds gekker op de camino. Er zijn al lui die om 4 uur opstaan, inpakken en wegwezen. Het gaat wel rustig overigens, maar waar ligt de grens. Zeker als je dichtbij een grote stad kom beginnen mensen eerder op te staan en sneller te lopen. Burgos en Leon zijn gekkenhuizen van rugzakken. In die steden vangen ook pelgrims hun route aan en knooppunten van andere routes. Vanochtend met groepje plan gemaakt om eerst te kijken hoe we ervoor staan in Leon. Meetingpoint Alberge de Santa Maria van de zusters clarissen. Ligt aan de route, dus je kunt elkaar niet missen. Gewoon de gele pijlen volgen door de stad en je komt er vanzelf. Met opstaan rond 6 uur was de halve zaal al leef. Pffft. In ieder geval om half 7 ook maar op pad. Wel weer mooi die zonsopkomst. Als je in een dagelijks ritme zit wandel je die 20km zo weg. Vandaag heerlijk met iemand opgelopen die uit Hongarije kwam. Clara en ze sprak redelijk goed engels, dus lekker converseren. Over mijn moeder gehad die uit hongarije kwam. De bezienswaardigheden in Budapest en meer van dat soort dingetjes en opeens kwam Leon in zicht en boven alles toornde de kathedraal uit. Daar vlakbij moest alberge de Santa Maria zijn. Het duurt dan nog even voor je in het centrum bent. 11 uur en klaar voor vandaag. Bij Sancta Maria stond al een hele rij rugzakken voor de deur. Op volgorde van binnenkomst. De eerste rugzak stond er al om 9 uur. Na elf uur mag je pas binnen. Ons groepje was compleet en overlegd wat te doen. Blijven we hier hangen zo vroeg. Hele middag terrassen in Leon. Algemene stemming was een lange pauze houden en doorlopen. Het wemelde van de rugzakken op de plaza waar we wat hebben genuttigd. Daarna stuk doorgelopen naar Virgen del Camino. 7km buiten de stad en geen spijt van. Mooie alberge en lekker rustig. Straks heerlijk genieten in de tuin en er zitten behoorlijk wat Nederlanders hier, die allemaal hetzelfde dachten. Weg uit de drukte.. Vanavond restaurantje opzoeken. Van de 27km geen last en nog steeds zonder blaren. Wel in Leon bij een drempel op mijn stuiter gegaan. Geschaafde knie en geschonden ego. Knie niet erg, ego wel. We zitten nu op nog 302km te gaan. Groetjes allemaal weer van de camino. Buens diaz

• 16 Mei 2014 - 09:13

Diny:

Hoi Imre,
    Na een onverwachte fietsvakantie op Kos pak ik nu de draad van jouw verhalen weer op.
    Zo te lezen gaat het allemaal nog naar wens en geniet je volop.
    Je verhalen van de vorige dagen pak ik af en toe wel op, ik wil tenslotte wel alles lezen.
    Geniet nog een paar kilometer en hopelijk blijven de blaren weg.
    Groetjes, Diny