Naar El Acebo - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu Naar El Acebo - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Naar El Acebo

Door: imre revers

Blijf op de hoogte en volg Imre

18 Mei 2014 | Spanje, Ponferrada

Vandaag zou het gaan worden. Een heel bijzondere dag. Ik had een beetje een doel in mijn hoofd. En dat doel zou vandaag bereikt worden. Vanochtend met het groepje vroeg opgestaan. Mijn twee Amerikaanse wandelmaatjes en een vrouw uit canada, die al een paar dagen met ons meeliep. Het zou 27km zijn met 12km beklimming. Dus voor de warmte uit wilden we de etappe beëindigen. Nog in het donker vonden we onze weg over de gravelpaden. Ja er is geen straatverlichting. Zo rond 9 uur de eerste koffiestop.. Daarna de klim weer op en om 11 uur stonden we op cruz de fierre. Ik had van huis uit wat steentjes meegenomen. Eentje van Margriet met haar naam er op, geb datum en overlijdensdatum. En de kleinkinderen hebben zelf ook hun naam er op geschreven. Daarnaast had ik een steen mee van Ria Feenstra. Een oud collega van de Omring en lieve vriendin. Zij strijd al 12 jaar die de vreselijke ziekte die kanker heet. Ik bewonder haar zo om haar kracht en optimisme. Altijd even opgewekt als ik haar spreek. Daar kan menig gezond mens nog een puntje aan zuigen. Ik heb beide steentjes neergeld bij het kruis. Ik had ook nog een steentje bij me van een andere oud-collega van de kinderopvang, Chantal Luitjes. Voor een speciaal iemand van haar. Daar liggen duizenden stenen van mensen die de camino lopen er iets speciaals mee hebben. Bij een kleiner kruis liggen de zelfmade spulkletjes. Ik van Joke Koek een gebreid poppetje meegekregen met een rugzakje op. Beetje met het idee figuurlijk alles in de rugzak daar achter te laten. Ik heb het daar bij de andere poppetjes neergelegd. Joke begrijpt het wel. Samen met mijn wandelmaatjes hebben er een mooie herinnering van gemaakt. Ook zij hadden steentjes mee met een bepaalde herinnering. Emoties met elkaar gedeeld , elkaar voor het samen beleven van deze dag. omarmd. Daarna wat gezeten en even bijgekomen. Wat traantjes weggepinkt etc. Best wel een heftig momentje met elkaar. Dat was ook de reden, waarom wij in El Acebo een reservering hadden gedaan voor een overnachting. Even deze dag met elkaar delen. Heb de meiden bedankt. Voor mij is deze camino al geslaagd. Maar we gaan nog even verder naar santiago de compostelle. Hier en daar horen we al dat het een grote toeristische attractie aan het worden is. Ben dus blij dat ik mijn herinnering hier ben kunnen doen. Ik vind het mooi dat ik margriet in mijn herinnering heb kunnen meenemen op deze camino. Morgen doen we een rustige dag van 16km naar ponferrada. Alleen maar afdalen. Vanuit hier is de stad al te zien. Dus lekker rustig aan. Niet te vroeg op en tegen de middag in ponferrada aankomen. Heel bijzondere en mooie dag gehad. Top. Buenez Diaz allemaal

  • 18 Mei 2014 - 16:23

    Hanneke:

    Wat een mooi verhaal!

  • 18 Mei 2014 - 16:37

    Lieuwe En Ria Feenstra:

    Lieve Imre,

    voor jou een heel bijzonder en emotioneel moment vandaag!
    maar ook ik had het even te kwaad.
    bedankt, dat je dit voor mij hebt willen doen!!
    de kuur slaat goed aan, we zullen elkaar bij thuiskomst zeker spreken!
    Lieuwe zit in Banneux, er worden daar heel wat kaarsjes voor me aangestoken!
    dat moet toch een goeie invloed hebben!!
    bedankt voor al je mooie verhalen en bewondering voor je doorzettingsvermogen.
    succes en sterkte nog de resterende kilometers.

    lieve groetjes, Ria

  • 18 Mei 2014 - 20:36

    Hans:

    Beste Imre

    Kan ver meegaan met je gevoelens, ben er zelf ook geweest. Het is een mooi moment van deze reis.
    Nog veel succes met je verdere voettocht.

    Hans

  • 18 Mei 2014 - 22:31

    Joke:

    Mooi verhaal Imre, het voelt vanaf nu een stuk lichter....toch? :-)
    Nog heel veel wandelplezier!
    gr. Joke en Gerard


  • 18 Mei 2014 - 22:45

    Gre:

    Dag Imre
    Je wordt stil van binnen als je dit verslag over deze zo emotionel bijzondere plaats en dag leest!
    Ook ik heb daar gestaan met zoveel gevoelens gedachten en emoties ik weet nog dat het een beetje regende Tranen van de levensweg de camino die je loopt tranen van verdriet maar ook van vreugde!
    Ik wens jou en je camino vrienden een behouden en vriendschappelijk voortzetting van de tocht
    hasta la vista
    groet Gre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 63243

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: