Naar Sarria - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu Naar Sarria - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Naar Sarria

Blijf op de hoogte en volg Imre

23 Mei 2014 | Spanje, Sarria

Gisteravond voor kok gespeeld en voor de meiden een pastamaaltijd bereid. Prima gegeten. Een duitse dame schoof aan. In ruil voor een fles wijn mochten ze meeeten. Die had ze al bij haar hadden we in de gauwigheid gezien. En het was nog lang gezellig in het kleine knussen eetzaaltje van de leuke albergue waar we zaten. En ze leven allemaal nog. Ook goed voor de verzekering. Vanochtend onder een zwaar wolkendek (beneveld?) vertrokken. Wel of geen regenjas aan. Toch maar wel. Zekerheid voor alles. Rits los en gaan. Halverwege de klim van vandaag begon het zacht te mieseren. Dus de rits omhoog. Tot ver na de top bleef het zo. Halverweg de afdaling even een break genomen voor de koffie. Een doorwarmertje. Daarna de lange afdaling naar Sallia. Onderweg merkte je het al. Het miesert niet alleen, maar het regent van de rugzakken. Een heleboel starters bij Srrlia. Die doen de laatste 100km en moeten 2 stempels per dag halen. Gelukkig voor ons is het weer niet best en stellen veel Spanjaarden de wandeling uit tot het beter weer wordt. Dus daar hebben we niet zoveel last van. Je ziet het hier in Sarria al. 15 albergues die goed zijn voor zo’n 500 slaapplekken. Halverwege de stad een nieuwe albergue gevonden. Daar ingecheckt, gedouched en even op rust. Wel een beetje door en door koud. Het is een stenen lokaal waar de verwarming niet aan staat en een stenen vloer. Dus eerst maar even de verwarming geregeld en onder een paar dekens gekropen. Morgen wordt het weer ietsje beter. Half zon, half regen hier en daar. Laat het maar daar zijn en niet hier. De zondag voorspelt niet veel goeds, maar de dagen erop weer volop zon. Das dan leuk lopen naar santiago. Hopen daar woensdag aan te komen met ons groepje. En anders proberen we een kleine 10km voor santiago iets te vinden en de volgende dag fris en wel santiago te betreden. We zien het wel als we in de buurt komen. Van hier nog 100km te gaan. Hoop die laaste 100 ook nog verschoont te blijven van blaren. Dan helemaal rimpelloos de camino voltooit. Ook wel lekker. Hasta la vista vanuit een bewolkt Spanje.

• 23 Mei 2014 - 16:34

Annelies:

Nu, jij gaat hard hoor en je bent al bijna binnen.
    Maar wel goed dat je (behalve het weer af en toe) geen lichamelijk ongemak hebt.
    Dat was bij Simone wel anders!!!
    Hier is het weer ook koeler met af en toe wat regen.
    Maar veel succes bij de laatste "loodjes".
    Doeiiii, je schoonzus!

• 24 Mei 2014 - 00:18

Caminofrans:

Hola Imre,
    Je beleeft een pragtig avontuur !! Ik heb genoten en ook de laatste kilometers zal ik genieten van je mooie wandeling. Groet van een ervaren pelgrim!!
    gegroet
    Buon Camino