ag 2 en 3 naar rancosvelle - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu ag 2 en 3 naar rancosvelle - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu

ag 2 en 3 naar rancosvelle

Blijf op de hoogte en volg Imre

26 April 2014 | Spanje, Roncesvalles

Weet niet wat het me allemaal gaat brengen, maar het is tot nu toe fantastisch en een feest op zich. Heerlijk wandelen en zoveel leuke mensen ontmoeten uit alle delen van de wereld. Gesproken met australiers, japanners, zuid-afrikanen, amerikanen uit diverse staten, Brazilianen, ieren, schotten, Denen, duitsers en ja er was zowaar ook nog een Nederlander. En dat allemaal op een stukje van 8 km. Gister mooie dag gehad in st.jean-pied-de-port. Rustig aan en het diner gebruikt in de auberge waar ik overnachtte. Vooraf een soep die smaakte naar erwtensoep maar met de blender helemaal fijn gemalen. Zo naar binnen te slurpen. Daarna een stuk kip. maar kan ook zomaar een postduif geweest zijn, want er zat nog een ringetje van de duivenklok om zijn poten. En de flessen wijn kwamen op tafel. Na het eten taaide iedereen af en om 10.00 ging het licht uit. Ja, dat ben ik totaal niet gewend. Maar goed, een beetje wifi-en en op gegeven moment ging ik ook maar een poging doen om te slapen. En ja hoor we hadden er een op de kamer. Een snurker en niet zo zachjes ook. Of er een dieselmotor gestart werd die niet wou aanslaan. Maar goed op gegeven moment val je toch in slaap. Rond 5 uur ging de eerste wekker. Kolere, wat een tijd. Iedereen stommelen en opstaan. Om 6 uur ontbijt, althans wat er voor doorging en de meeste gingen met nog donker aan de wandel. Ik startte om 8 uur. Redelijk wandelweer met af en toe zon. Onderweg veel wandelvolk. Na 4 km mijn eerste pauze ingelast. Ik hoefde maar 8 te doen deze dag. Het moet niet op werken beginnen te lijken. Onderweg tijdens een geitenpad liep een heuse slak voor mij uit. Krijg nou wat. Die gaat harder dan ik. Heb voor de geloofwaardigheid maar even een foto van genomen. Nou, zo tegen elf kwam ik al aan op de plaats van bestemming. Kop koffie en inchecken. Wat een Lucky shot is dat geweest om daar te overnachten. Om 12 uur begon het te regenen en dat hield niet op. Arme lui die nog een kleine 20km verder moesten. Er was sprake van een hoog poncho gehalte. Ik heb in de auberge orisson een pracht van een middag gehad met een Amerikaan, Amerikaanse moeder met dochter en een duitse vrouw. We hebben wat afgelachen. Vroeg nog aan de herbergier hoelaat de bitterballen doorkwamen, maar die begreep ie niet. Onwijs gezellige mensen allemaal die met heel veel plezier de camino lopen. Al zou het allemaal minder worden, ik vind het al geslaagd. Het eten met een 40 tal mensen is al een feest op zich. Grote pannen soep op tafel. Een ondefinieerbaar mengel. Als ecalipta dat gebrouwen zou hebben, zou je het ook geloven. Maar wederom de blender er doorheen.Moet zeggen smaakte niet onaardig, lekker zelf en nog een keer opscheppen. Als hoofdgerecht witte bonen en een gepeperde saus en heerlijke stukken vlees. Ben wel van de vitaminen 3 V’s. Vlees, Veel en Vet. Na de maaltijd werd verzocht dat iedereen zich even voorstelt en wat vertelt over zijn doel van de camino. Als ik ergens de pest aan heb is dat het wel. Maar goed Bassie deed dus ook mee. Hello i am Archie Bunker from the United States.( Ik had net zo goed kunnen zeggen ik ben flip fluitketel en kom uit holland) Al de Amerikanen lachen. Maar verder heb ik het netjes gehouden. De kamer waar ik op sliep was redelijk internationaal. Nederland, Amerika en Brazilie. Pokke nacht gehad en weinig geslapen. Van de 6 waren er 5 harde snurkers. Geen oordoppen mee, eigen schuld dus. Kort nachtje gehad en om 6 uur ging de wekker. De wekker? Die wilde ik niet meer horen nadat ik uitgewerkt was.Afijn even uit het raam gekeken, volop regen. Nou dat zal me het dagje worden. Ontbijt naar binnengewerkt en vol in de regenbepakking. 10 km klimmen. Pffffft, niet gezellie in de regen. Dat hield later op en werd het sneeuw en hagel. Hell of een tocht. De afdaling met een laagje sneeuw en bagger was nog erger. 2 keer onderuit gegaan, geen schade, alleen egoverlies. Wat een mooie en grote auberge is dat in roncesvalles. Voor 320 man aan slaapplaatsen. Ziet er supergoed uit, maar we mogen pas om 2 uur naar de kamer. Dus in de eetzaal wachten en wat droge kleren aangetrokken. Het natte viel mee op de schoenen en sokken na. En ze hebben gratizz wifi. Ook lekker. Kan ik weer even de laptop gebruiken. Straks heerlijk even opknappen en vanavond in het restaurant aan de pelgrims maaltijd.
Van de camino een heel hartelijke groet.

  • 28 April 2014 - 17:58

    Hans:

    Leuk je te volgen. ZIe al veel herkenningpunten. Ook op de fiets kom je via deze route. Wij hadden ook regenen konden niet schuilen bij de kapel, alleen maar naar binnen kijken. Succes verder, blijf je volgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 63265

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: