Naar O perddouzo - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu Naar O perddouzo - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Naar O perddouzo

Blijf op de hoogte en volg Imre

27 Mei 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

Gisteravond lekker op het gemakkie in de albergue gegeten. Mooi een stuk van een kip met mucho fritos. Stampt er wel in. Daarna weer terug naar de kamer. Mooi rustig op bed liggen en de avond verder over je heen laten komen. Zag al een mannetje studderen die nog moest douchen. Mannen en vrouwen hebben gescheiden douches. Afijn gaat dat mannetje richting de herendouche zeg ik een beetje lachend. Sir that’s the ladyroom. Beetje overdondert stapt ie de andere badgelegenheid in, Ja, staan er twee dames te douchen. Gieren van de lach met een stel anderen. Afijn zo kom je de avond wel door. Vanochtend rustig opgestaan, koffie gedronken en op pad naar O preddouzo. Wat een prachtige wndeling weer met een opkomend zonnetje. Het weer zou niet worden wat werd verwacht, maar dat ons weinig schelen. De verwachtte regen bleef uit. Prachtige omgeving, mooi uitzichten, prima wandelpaden. Het leek wel een zomeravondwandeling van de avond4daagse in Nergenshuizen. We deden het kalm aan over de 20km en kwamen heel relaxt aan in O proddouzo. Beetje verwarrend, wat het stadje ligt wel aan de route, maar de route gaat er eigenlijk een beetje langs. De route geeft met pijlen rechtsaf aan om door te gaan, maar voor de alberges moet je toch echt linksaf. Prima alberge weer opgezocht met keuken, wasmachine en droger en prima douchegelegenheid. Mooi even het stadje in geweest voor wat pin en bierwerk. Vanavond ergens eten in het stadje en wat voorbereidingen doen voor de dag van morgen. De finaledag. Nog 18km te gaan. Morgen arriveren zo rond het middaguur in Santiago en proberen de heilige mis van 12 uur te halen. Schijnt een hele belevenis te zijn. We gaan het meemaken. Daarna inchecken in hotel. ’s Middag proberen de laatste stempel te verkrijgen en het bijbehorende certificaat. ’s Avonds afscheid nemen tijdens een etentje van de groep waar ik 35 dagen mee heb gelopen. En vervoer regelen voor terug naar huis. Morgen ook mijn laatste verslag op deze blog. Zal ik een beetje schrijven over de indrukken die ik onderweg opgedaan heb. Voor nu: hasta la vista en groetjes

• 27 Mei 2014 - 16:14

Hans:

Nog een prettige finale wandeldag

• 27 Mei 2014 - 16:21

Diny:

Hoi Imre,

Heel fijne dag morgen.

Groetjes, Diny

• 27 Mei 2014 - 20:10

Marcel:

Succes de laatste dag!! Was een feest of alles mee te lezen!

• 27 Mei 2014 - 20:33

Annelies:

Nu, dan voor het laatst een reactie van mij. Gefeliciteerd met je jongste zoon, die morgen jarig is!!!!!
    En, ook van harte gefeliciteerd met deze geweldige prestatie. Met het boek van Simone in de hand en jouw verhalen, kon ik het prima volgen.
    Geniet morgen van je laatste dag. Tot ziens in NL.
    Doeiiiii, doe maar rustig aan, het hooooooost hier.

• 27 Mei 2014 - 21:51

Ria:

Lieve Imre,maak er een prachtige finale dag van xxxx

• 27 Mei 2014 - 23:39

Jose De La Suerte:

op de valreep toch nog even een berichtje, ze zeggen wel de laatste lootjes wegen het zwaarst, maar ik denk dat het paard de stal ruikt en dan gaat het in galop.
    nog veel plezier op je finale traject, en geniet van de laatste indrukken.
    groetjes uit nuboxbosque.