goedemorgen nederland - Reisverslag uit Rijs, Nederland van Imre Revers - WaarBenJij.nu goedemorgen nederland - Reisverslag uit Rijs, Nederland van Imre Revers - WaarBenJij.nu

goedemorgen nederland

Door: Imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

14 Mei 2011 | Nederland, Rijs



Hallo Allemaal,

Nog effies en ik ben weer thuis.
Ja, ik neem mijn reizen altijd ruim, zodat het altijd weer meevalt wanneer ik thuis ben. Je zou het maar krap berekenen, ben je mooi je eigen scheel aan het fietsen om op tijd thuis te komen. Altijd reserve inbouwen.
Vanochtend in resort Fontana opgestaan en naar de ontbijtzaal. Dat heb ik weer. Iedere gast had een weekend arrangement geboekt en zat in badjas aan het ontbijt. Behalve ik dus, ik mijn wielerkloffie. Iedereen een witte badjas, ik een rode fietskleding. Als een tomaat in een paardebloemenveld. Komt de juffrouw die de begeleiding doet van het ontbijt op me af. En mijnheer wat mag u allemaal zo gebruiken. O, mevrouw, alles behalve de buurvrouw, zei de dokter. Lagge in de tent. Ja, iedereen zit daar met een of ander gammel dieet voor het weekend en geeft dus aan wat ze mogen gebruiken. En na het weekend teren ze op hie leuk het was en gaan weer normaal aan de gang. Dus alles was aan mij goed besteed. Koffie en een sappie erbij en we konden weer vooruit. Hup de polder in zonder fietskaart. Ach een beetje op het gevoel rijden is nooit weg. De avond van te voren had ik via googlemaps een lijstje gemaakt langs welke dorpen ik moest voor de kortste weg naar stavoren. Ik ga ze niet allemaal opnoemen hoor. Vergeet al die plaatsen maar. Bij Winschoten had ik wat jeugdsentiment vanwege de voetbalclub WVV. De club van het wonderkind destijds jan Mulder. Op zijn 17 daar weggeplukt door Anderlecht (belgie) en jarenlang de ster van het belgische voetbal. Na winschoten volop met de snufferd in de wind en regen. Dus een tijdje in de regen gereden. Gelukkig rond Zuidlaren en Norg de luwte van de bossen, maar na Heereveen wham volop er tegen aan. Tot Sloten had ik het gevoel dat ik mijn ballen uit mijn broek gefietst had. ( deze is niet van mijzelf maar een heuse wielerterm). Toen was daar de visboer met zijn kibbeling. Effe rust inlassen, want de beentjes begonnen te voelen. Tussen oude en nieuwe mirdum of andersom had ik het wel gehad. Niet vooruit te branden meer. En nu de rust van de bossen in Rijs. Morgen nog 13/14 km naar de boot. Die gaat om 10.15 uur. Rond 12 uur in Enkhuizen en dan het laatste stukje via de streek, zwaagdijk, binnendoor de Ac. de graafweg op naar huis.
En dan zit het er weer op.
Ik bedank iedereen weer voor de leuke reactie op waarbenjij of de persoonlijke mail.
Voor mij is het leuk om de belevenissen op te schrijven en de reactie hierop weer te lezen.
Allemaal groetjes en bedankt

Imre

  • 15 Mei 2011 - 09:42

    Harriët En Jan Bloks:

    Hallo Imre,
    Petje af voor wat je weer gepresteerd hebt in die toch wel bar slechte weersomstandigheden.
    Geniet thuis maar van een lekker warm bad.
    Het was leuk je verhalen steeds weer te lezen.
    Groetjes Harriët en Jan Bloks

  • 15 Mei 2011 - 09:54

    Gerrit En Ria:

    Hallo Imre, wij zeggen welkom thuis.
    Wat een prestatie weer. zhet laatste stuk van je reis vanaf Nieuwerschans klonk ons bekend in de oren.
    Wij hebben daar ook gebivakeerd, maar wel met iets minder kilometers in de benen.
    Nou man lekker de benen op een stoel en thuis van je biertje genieten.
    Bedankt voor de gezellige verslagen.
    groetjes Gerrit en Ria

  • 15 Mei 2011 - 12:59

    Ab En Lida:

    Hallo Imre
    welkom thuis je hebt weer een mooie tocht gehad als ik het zo lees.
    alles is weer goed gegaan en ik hoop het laatste stukje ook.
    dan nu maar in training voor de vierdaagse van nijmegen,met jouw doorzettings vermogen moet dat ook weer lukken.

    groetjes ab en lida

  • 15 Mei 2011 - 17:59

    Lieuwe En Ria:

    Imre,
    door onze vakantie heb ik niet kunnen reageren.
    ik ben nu alles aan het lezen en zie dat je al weer thuis bent.
    welkom thuis! je hebt weer een prestatie geleverd!
    nu de vierdaagse nog!
    eerst maar even bijkomen!
    groetjes,
    Lieuwe en Ria

  • 17 Mei 2011 - 08:02

    Simone:

    Dag Imre, welkom terug in Hoogwoud! Als stille toeschouwer heb ik je ook dit keer weer gevolgd, genoten van je berichtjes. Lekker bijkomen nu! Dank dat we ook deze reis weer mochten volgen op deze manier, lieve groet Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 63328

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: