latertje - Reisverslag uit Cuxhaven, Duitsland van Imre Revers - WaarBenJij.nu latertje - Reisverslag uit Cuxhaven, Duitsland van Imre Revers - WaarBenJij.nu

latertje

Door: Imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

11 Mei 2011 | Duitsland, Cuxhaven

Liebe freunde,

Vanochtend bij het wakker worden was het zachtjes tikt de regen tegen het vensterraam. Ja een hele ouwe van Ouwe Rob. Dat was balen dus. Het was gisteravond niet al te laat geworden. Op het terras werd het killer en opeens was daar de muziek. Komt de plaatselijke fanfare de hoek omzeilen. Had een familie en in het restaurant feest. Ik dacht, ach zou ik een biertje meepikken als receptiegast. Maakt toch niet uit wie er allemaal lopen. Vertegenwoordiger X van bedrijf A, de chef was ziek en toen mocht ik heen, de chef regelt nog een cadeau. Maar als Nederlander in campingsmoking loop je tegen de lamp. Dus dat werd vanochtend een latertje. Zo tegen elven werd het droog en na de koffie van het huis ging ik op pad. Het ging mooi aan tot de pont bij Gluckstadt, alles droog, zonnetje kwam door en met 2 engelse tegenliggers even een praatje gemaakt. Zij gingen ook naar Bergen. Nou, wat tips over en weer gingen we allebei een kant weer op. Op de veerpont over de Elbe een praatje gemaakt met een Groninger trucker. Had oud papier opgehaald ergens in wognum ( ik zei: bij Roele zeker, hij: ja bij die) wel geinig. Moest ie wegbrengen naar melstadt en vandaar weer oud papier naar gelsenkirchen.Ben ik nu gek of had ie met dat papier niet gelijk door kunnen rijden naar gelsenkirchen.Dat vond ie zelf ook wel raar, maar ja, opdracht hé. Wist nooit wanneer ie thuis kwam alleen dat het meestal vrijdags was. Na de veerpont ook weer iets bijzonders. Rij ik door een plaatsje St. marghereten,toch leuk dat er in duitsland een plaatsje naar mijn margriet is vernoemd.effe later rij ik in Neuhuis aan en de bewegwijzering was niet ideaal en ik liep wat te zoeken. Zie ik een mannetje wat beitelen aan een huis en vraag: Kunnen sie mir helfen. Ha, zegt ie een Nederlander, dat treft ik ook. Ik woon hier alweer 40 jaar. Ach een beetje gekletst, vroeg ik waar ie vandaan kwam. Uit Westfriesland. En waar uit Westfriesland? Uit Hoogwoud. T is nie waar. Hij heette van Diepen en had op de herenweg gewoond naast de kerk. Of ik Sjaak Sneek kon, ja, wie kent Sjaak Sneek niet. De man van de verzekering en videotheek. Nou, die was laatst nog bij hem langs geweest met de camper. Moet je dat hele eind fietsen om een oud Hoogwouder te ontmoeten. Ach weet je ik klamp iedereen aan als ik wat wil weten en dan kan je het zo eens treffen. Het werd al later en ik ging op zoek naar een hotel of iets om te slapen. Het plaatsje ottendorf bracht uitkomst dacht ik. Een leuk super te gek hotelletje. Ik ging bij de receptie zitten en vroeg of wer nog plaats was in de herberg. Nou, ze had nog een klein één persoonskamertje. 139 euri. Ik schoof van ongeloof met stoel en al door de keuken naar buiten. Ik heb vroeger wel eens sterke koffie gehad, waarvan mijn stoel spontaan achteruit ging, maar dit was er weer een. Nou verder in de stad wisten ze, omdat het als badplaats doorging, behoorlijk van de prijzen. Dus maar weer een paar dorpen verder fietsen. Dat was eigenlijk niet de bedoeling. Na een 20 km kwam ik dan in Cuxhaven. Ik had besloten dan maar naar de grote stad door te rijden. Daar zou vast iets zijn. Onderweg mijn maag gevuld bij de Mc en om half 8 kwam ik daar binnerijden. Ik had keuze genoeg. Dus een beetje uitgepierd na 140km. Maar wel lekker gereden evengoed. Windje een beetje mee, niet verkeerd.
Auf wiederschnitzel bis ein volgende ableberung.
Imre


  • 11 Mei 2011 - 19:14

    Annelies:

    De wereld is soms maar erg klein, dat is wel weer duidelijk!
    Pittige dagafstand vandaag hoor, 140 km. Volgens mij lig je aardig (voor??) op schema.
    Succes zwager, ik blijf je volgen! Tot de volgende keer. Doeiiiiiiiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 63330

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: