naar hospital de orbigo - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu naar hospital de orbigo - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Imre Revers - WaarBenJij.nu

naar hospital de orbigo

Blijf op de hoogte en volg Imre

16 Mei 2014 | Spanje, Hospital de Órbigo

Over gister verder geen nieuws. Dat we Leon door zijn gelopen naar Virgin de Camino is toch ook een beetje een strategische zet. Je moet af en toe wat. Kunnen we mooi 25km doen deze dag. Die uit Leon gaan heus geen 32 doen. Dat kwam ook mooi uit. De wandeling langs de hoofdweg was heel erg saai. We zijn dus maar met ze drieën opgelopen tot Puente Y Hospitalde Orbigo. Wat hebben we dat goed gedaan. Een werkelijk fantastisch mooi plaatsje zo stammend uit de middeleeuwen. De binnenkomst is al overweldigend met een heel mooi oude Romeinse brug. Arbeiders waren al druk bezig met voorbereidingen om voor het komend weekend het middeleeuws feestte laten slagen. Iets met ridders, paarden, zwaarden, jonkvrouwen, pek, teer en pijl en boog. Jammer dat wij dan alweer weg zijn. Maar ja, dat gaat soms zo. We zitten in een prachtige albergue. Verde Green. Mooie moestuin, grote zit en ligweide. Mooi stapelbedden. De bovenste bedden zijn nog leeg. Er is dus nog volop plek. In tegenstelling tot Leon zijn hier 7 albergues met zo’n 300 bedden. Zelfs eentje met een zwembad. Maar daar kwamen En het is lekker rustig. Je betaald hier 9 euro waar het diner en ontbijt bij inbegrepen is. Wie heeft het. O ja en we hebben een douche met massagestralen. Dat was zo lekker. Heerlijk een half uur er onder gestaan en lichaam is kwikfit. Ondanks de saaiheid en de warmte zijn we weer goed door de 25km heengelopen. Heerlijk even bij de brug op een terras gezeten met een mucho biertje. Heb er weer een paar gezien met voeten, verschrikkelijk. Helemaal in verband of pleisters. Lopen niet op hun wandelschoenen maar op croqs. Zit geen hiel in, dus daar voel je niks. Ik ben nog steeds vrij van blaren. Nog steeds het devies. Niet na 1 uur meer lopen vanwege de warmte en niet meer dan 25km dan ook. Neem jezelf in acht en doe niet meer. Conditioneel zou ik best meer , maar dan weet ik zeker dat ik onder de blaren kom te zitten. En waarom zou ik. Ik loop toch al op een iets sneller schema dan ik dacht, maar dat komt ook weer goed uit. Zondag willen we net over de top van de croix del fer zijn en liever iets erover naar de volgende alberge. Zaterdag en zondag is het nog een graadje of 28, maar maandag gaat het een graad of 10 dalen. Bewolkt en mogelijk regen. Dan ben je liever de berg over. Dat is zo’n beetje de strategie voor de komende 3 dagen. Er worden een aantal dagen regen verwacht en na de bergen is er weer een vlak stuk. Dan liever daar de regen. Nu zijn ze druk bezig het eten te bereiden. We kunnen pas om 8 uur aan tafel. Het ruikt in ieder geval wel goed. Nou lieve lezers. Dit was het weer. Een groet uit Hospital de orbigo. Buenes Diaz.

  • 16 Mei 2014 - 18:55

    Willy:

    Hoi Imre. Dat plaatsje noteer ik even in het boek en de auberge ook. Lijkt me wel wat. Jij hebt veel getraind daarom loop jij als een speer denk ik. Fjjn dat je geen blaren hebt. Ik ben ook begonnen met trainen. Maandag begin ik met Pieterpad. Het is hier ook supermooi weer! Heerlijk
    groetjes van Willy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 63267

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: