Oberstad, Noorwegen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Imre Revers - WaarBenJij.nu Oberstad, Noorwegen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Oberstad, Noorwegen

Door: Imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

02 Mei 2011 | Noorwegen, Oslo

Hallo Allemaal,

Vandaag fantastisch gefietst. Gaat met het uur beter.
Vanochtend uitgebreid ontbijt gedaan. Bacon and eggs. Buik vol en karren maar. Net haugesund uit zie ik een brug. Nou daar hoef ik toch niet over. Zo hoog!!!!!! Mooi wel. Fietspad mag geen naam hebben. Vrachtwagens zoevend langs je heen . Maar de brug gehaald en tot grote blijdschap kom ik op het volgende eiland en vlak!!!!!. Heerlijk fietsen naar de veerboort die mij naar stavanger gaat brengen. Bij de veerdienst aangekomen had ik gelukkig tijd over. In de kantine bij de boot was een oud baasje. Ik had wel trek en bestelde een broodje worst. Nou het broodje was net zo oud als die man zelf. Colaatje en wat energie voor onder weg. De boot kwam er aan en opstappen maar. Doet onderweg ook nog een piepklein eilandje aan. Daar verban je alleen je schoonmoeder naar toe. Op het vaste land aangekomen stond het bordje nordsjo 1 al zichtbaar. Mijn optimisme verdween spoorslag. Een geitepad met rotsblokken. Ik ben er lopend over heen gegaan.Napolion zou hier met zijn olifanten nog niet overheen gegaan zijn., Of was het Karel de grote of julius, whatever. Na 1 kilometer werd het pad weer begaanbaar. Wind in de rug en karren maar.
Onderweg hier en daar geprobeerd overnachting te regelen. Moeilijk moeilijk moeilijk. Overal vrij prijzig. Zelfs een hut op een camping zonder water moest al 70 euri opleveren. Dag, zoek wel verder. Uiteindelijk rond 8 uur vond ik op de route een huttiplaats. Aanbellen. Een heel aardige mevrouw deed open en ja hoor overnachten kon. 40 euri voor een hele hut, met douche, bankstel, TV, keuken, etc. Ze vroeg ook nog of ik al gegeten had. De schat kwam even later met brood , kaas en koffie aansjouwen. Er zijn lieve mensen op de wereld.
Ja, waar zit ik…Oberstad. 40km van Eigersund. Vandaag een 130 km aangekacheld. En zonder een centje pijn en vermoeidheid. Voel me kipgoed.

Groetjes allemaal maar weer.
Imre

  • 02 Mei 2011 - 19:15

    Annelies:

    Hoi zwager! Fijn dat het goed gaat en je redt je best zo te lezen. Heerlijk met het windje in de rug en "men" zorgt goed voor je! Ik vind 130 km een heel mooi daggemiddelde. Ga zo door zou ik zeggen.
    Doeiiiiiiiiiiii, C&A

  • 02 Mei 2011 - 22:14

    Sôj Eric Lûksons:

    hei Imre,
    osama bin laden er dod, de amerikanen hebben hem in zijn luxe villa gedood. daarna kon hij niet meer zwemmen en is nu naar de haaien. geen bedevaartplaats en als zijn vrienden hem willen bezoeken moeten zij diepzeeduiken. dat is vandaag het belangrijkste nieuws. misschien dat je daarom een geitenpad tegenkwam, het moet er toch mee te maken hebben. maar je hoef zo`n pad niet meer op, de grootste geiten....ker kom je nergens meer tegen.
    verder wil ik je nog veel plezier wensen in het noordenen ik wil je zeggen, lykke til, god tur eg pà gjensyn, ha det bra. Sôj eric.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 63325

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: