In Denemarken aangekomen.. - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Imre Revers - WaarBenJij.nu In Denemarken aangekomen.. - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Imre Revers - WaarBenJij.nu

In Denemarken aangekomen..

Door: Imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

05 Mei 2011 | Noorwegen, Oslo

Hallo iedereen weer,

Heel verrassend weer vandaag. Vanochtend bij het wakker worden dikke mist en nevel. Zat ondanks dat om half 8 al aan de eieren met spek. Ik keek naar buiten en de dame van het hotel schudde haar hoofd. Dat wordt niks met die bergen zei ze. Ze adviseerde mij naar het centrum te rijden en met de bus even de bergen over. Bus en fiets??? . Dus ik naar het centrum en bij de businfo vragen. En ja hoor het kon. De bus van half 9 brengt je naar Lyngdal. Daar vandaan is het lang afdalen naar de route. Scheelt ongeveer 30 km en een hoop ellende met die mist en nevel en aan de andere kant scheen de zon, zei ze. De fiets kon onder in de laadruimte en lag mooi vast. Geen kant op. En ja hoor na de bergen scheen inderdaad de zon. Even de route opgezocht bij Vigeland en dan nog ruim 80 te gaan. Dan mooi dat budget hotel in kristiansand opzoeken en morgen wachten op de boot. Het fietste lekker met hier en daar wat heuvels. Beetje limburgs uiterlijk dus te doen. De bordjes gaven steeds blijer aan dat het nog maar zoveel kilometer was naar Kristiansand. De laatste 10 kilometer was een langlopende klim van 4 kilometer en daarna kwam je met een noodvaart Kristiansand binnenrollen. Ik zag het bordje budget hotel al staan. Ik zag ook de weg naar de boot van hirtshals. Ach alvast maar reserveren voor moirgen. Ik vragen wanneer de boot ging. Over een kwartier zei ze. SDe snelboot. In 4 uur over. Nou dag budget hotel. Ik gelijk een kaartje gekocht omgerekend 25 euri en de boot op. Das mooi gaan zeg ik zelf. Ach als je een beetje facilitaire ervaring heb loop alles op rolletjes. Hahahahaha. Meer geluk dan wijsheid. Maar ik ben er wel. Op de boot even een heerlijke maaltijd genuttigd en lekker even uitgerust. Ja, toch maar mooi gedaan van bergen naar kristiansand., 17 km met de taxi. 30 met de bus en ruim 500 op de fiets gekacheld. Het ging voorspoedig op een regenbuitje na. Nou buitje, zeg maar hoos. Die noren rijden overigens allemaal met valhelm op. Zelf de kleintjes achterop. Kwam een moeke tegen die parmantig met kind achterop een heuvel wou nemen. Halverwege moest ze er af. Je zou je kind elke dag zo naar school moeten brengen. Het volgende wat ik voor haar tegenkwam was na 6 km met daartussen 2 heuvels. Zo en nu aan de overkant in hirtshals. Hotel gevonden 35 euri. Kijk dat zijn betere prijzen. Morgen heerlijk de route vervolgen. Ik heb nog geen heuvel gezien. Lekker plat allemaal.
O ja door de nattigheid werkt niet alles meer. Telefoon lag in water van mijn stuurtas. Die begon spontaan te piepen en deed niks meer. Mijn i-pod dito verhaal, drooggemaakt en moet hem nog checken. Fototoestel ook nat, alleen die werkte nog wel. Muis ook nat doet het niet op de laptop. USB stick ook nat, werkt ook niet. Heerlijk zoveel narigheid. Laptop heeft kuren maar doet ook dingen die ik niet wil. Kan alleen nog mailen en lezen. Mail de verslagen dus door naar eric en sander en die zetten het voor mij op waarbenjij.

Nou de groetjes maar weer, Imre

  • 06 Mei 2011 - 05:27

    José De Jong:

    Hoi Imre,

    Het schiet al lekker op en de zwaarste kilometers heb je gehad.
    Maar hoe zwaarder hoe beter, als voorbereiding op de Alpe d'huzes zou ik zeggen. Maar niet te veel smokkelen hoor. Veel succes de komende dagen en hopelijk niet teveel regen meer, want we willen wel graag al je verhalen lezen. Geniet van de relatief vlakke kilometers die je nog te gaan hebt.
    Groetjes, José

    PS Niet teveel van die hamburgers en eieren met spek, anders kom je eerder aan dan dat er wat af gaat en je moet het wel straks allemaal mee omhoog slepen in Frankrijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 63331

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: