Denemarken en wind - Reisverslag uit Hanstholm, Denemarken van Imre Revers - WaarBenJij.nu Denemarken en wind - Reisverslag uit Hanstholm, Denemarken van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Denemarken en wind

Door: Imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

05 Mei 2011 | Denemarken, Hanstholm

Vanochtend op tijd wakker, maar helaas die klojo’s hadden mijn fiets achter slot en grendel gezet. Kon er dus om 9 uur pas bij en geen breakfast bij de prijs in. Zo snel mogelijk dus weg daar en laat ik de sleutel vergeten af te geven. Daar kwam ik later achter. Ga er dus niet voor terug. Door Denemarken fietsen is een totaal andere beleving dan door Noorwegen. Het is vlak, maar vlak dat niet uit. Klein beetje begin limburgs, veluwe en de hele dag de wind tegen. Ik heb me de hele weg kleurenblind getrapt tegen die wind. En er stond nou niet zo’n beetje. Af en toe door de bossen scheelde dat stukken en kon ik wat doorrijden. De grasvelden die je tegenkom zijn zo mooi geschoren dat je er op kunt golfen. Golfen wat heet, je kunt er bijna op putten. En daar lopen koeien zomaar op te grazen en bruine truien te breien. Ik had redelijk mijn ritme gevonden en halverwege bij het plaatsje blokhus heb ik de Spar leeggeroofd. Alles wat God verboden heeft heb ik gekocht. Blikken cola, marsen, mueslirepen en bananen. Ik dacht die zal ik wel nodig hebben onderweg. En dat kwam uit. Je komt door allerlei schattige pittoreske bergen aan zee aandoende plaatsen. Zo ook het plaatsje Slettestrand. Ik heb nog even aan het strand gekeken maar zag er geen liggen. Na een kleine 100 km ging op zoek naar een overnachting. Ik hield de eerste de beste mountainbiker aan en vroeg of er ergens overnachting was. Bleek ie een mongool te zijn. Ja, dat zag ik ook niet op afstand. Maar goed. Een 2e fietser die ik aanhield wist een adres. In Fjerritslev. Een hostellerie. Bleek het een jeugdherberg te zijn. Mooi dus. 15 euri voor een overnachting. Douchen op de gang, dat dan weer wel. Maar wat kon mij dat bommen. Ik heb een overnachting voor een heel zacht prijsje en ze hebben internet met wifi. De code was 2 x de deurcode. En zie het werkte. In het dorp heb ik eerst even een bord spaghetti naar binnen gewerkt waar een paarde de hik van zou krijgen. Fiets staat weer mooi achter slot en grendel.geen idee hoe laat ik die morgen weer kan ophalen. Hahaha.. Morgen schijnt de wind anders te zijn. Nog heftiger. Hahaha. Nee hoor, geen idee. Ik zie het wel. Vandaag ook goed gegaan tegen windkracht 4/5 aan
Allumol de greute uit danmark.

Imre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 63322

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: