grindpaden everywhere - Reisverslag uit Hvide Sande, Denemarken van Imre Revers - WaarBenJij.nu grindpaden everywhere - Reisverslag uit Hvide Sande, Denemarken van Imre Revers - WaarBenJij.nu

grindpaden everywhere

Door: Imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

07 Mei 2011 | Denemarken, Hvide Sande

hallo iedereen weer,

Vandaag vroeg op, ontbijtje en snel weer op de fiets. De wind voelde al ongelukkig aan. Schuin tegen en niet licht met hier en daar wat schuin mee, maar dat viel te verwaarlozen.
Vandaag ruim 80% van de kleine 100 kilometer over grindpaden en mijn kont is nu net een biefstuk. Wat een wegen. Wederom ellenlang. Stukken van 8 tot 10 km alleen maar recht en geen auto of fietser te zien. Het is toch weekend? Op het route kaartje zag ik het al. Niet al te beste paden en hier en daar een stuk van de autoweg waar nodig. Autowegen zonder fietspaden dus. Lekker belangrijk hier. Niet dus. Wonen er zo weinig mensen of fietst hier niemand? Ben respectievelijk 10 auto’s en 2 fietsers tegen gekomen. Nou ja, op de plaatsen na waar ik door moest een verdwaalde toerist. Want het is hier wel allemaal strandafgang, strandafgang na strandafgang. In de recht toe rechtaan stukken in het bos viel de wind mee. Dat was af en toe lekker in de luwte rijden. Maar die paden zijn abominabel slecht te noemen. Zoveel los grind en scherpe steentje. Er ligt er vast eentje op mij te wachten voor een lekke band. God zij geprezen nog niet. Maar laat ik de goden niet verzoeken. Af en toe slinger je door het losse grind en zand van links naar rechts over het pad. Je probeert de beste rijstrook te vinden. Af en toe loop je vast en moet je een paar meter lopen om er weer uit te komen. Maar dat hebben we weer overleefd. Onderweg ook nog op een van die grindpaden een man in een scootmobiel ingehaald. Je verzint het niet.Die maakte een partij stof. Dus foto’s van gemaakt. Als je een richting rijdt waar golfbanen zijn is alles mooi geasfalteerd. Ze laten die Deense yuppen met hun gordelgrachttrekkers niet over grind rijden. Na de parkeerplaats is het weer mooi over. De laatste 15 km waren best wel afzien tegen de wind in. Blij dat ik de jeugdherberg kon bereiken. Voor de volgende etappes heb ik van de jeugdherbergvader een plattegrond met adressen gekregen. Sta nu gelijk ingeschreven als jeugdlid. Hahaha. Voor de volgende herbergen kan ik dan met korting overnachten. Het ziet er prima uit en het ontbijt is hier voor morgen al geregeld. Tussen 8 en 9 uur. Dus dat wordt iets later weg dan vanochtend, maar dat geeft allemaal niks. Mijn route boekje geeft aan dat ik nog ongeveer 2 dagen door Denemarken fiets en daarna Duitsland binnenval. Eerst naar Esbjerg waar een jeugdherberg staat en dan vlak bij de grens onder Tondor staat er ook een. En dan kan ik de euro’s weer gebruiken. Ook mooi.
Nou ik ga een welverdiend biertje halen bij de vader van de herberg.
Greute me teute allemeul,
Imre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 63333

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: