wind, wind en nog eens wind - Reisverslag uit Esbjerg, Denemarken van Imre Revers - WaarBenJij.nu wind, wind en nog eens wind - Reisverslag uit Esbjerg, Denemarken van Imre Revers - WaarBenJij.nu

wind, wind en nog eens wind

Door: Imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

08 Mei 2011 | Denemarken, Esbjerg

Hallo allemaal

Wat is 21km rechte weg en volop in de wind met een kracht van 4/5 een pokke eind.
Nergdens geen beschutting van een stukje duin of bus, Nee aan de rechtkant duin, maar heb je weinig aan en aan de linkerkant water, waar de wind overheen komt ruizen. Is fietsen dan leuk, nee, maar wel een uitdaging. Je teller komt niet boven de 15 uit en ik ben toch wel wat gewend met de wind in de westfriese polders. Halverwege denk je dat je achterste voren op de fiets zit of dat je vierkante wielen heb., Het schiet niet op. Eindelijk een huizenpartij in zicht en nog heuvel op ook. Dat kan er nog wel bij. Ik nog nooit zo blij geweest met bos en een grindpad. Even in de luwte. Gelukkig maar. Dit was niet vol te houden, maar we hebben dat overleefd. Een paar uurtjes bossen over grindpaden, asfaltjes en gravelbanen. Opeens ! let op. Overstekende tanks. De route gaf aan ook die kant op. Dus reed ik een uurtje langs de tankgracht. De bocht om en daar was het speelveld voor het 58ste Deens tankbataljon seudemeknudde uit de legerplaats Bokso. Wat een enorme speelplaats voor die gasten. Kilometers links, rechts, voor en achter, allemaal tankgebied. Ja een autoweg er doorheen, waar ik op mocht fietsen. De wind stoof al het zand de4weg opo en je moest af en toe met gesloten ogen rijden wilde je de boel er niet in krijgen. Begrijp nu een beetje wat José bedoelde met zand in de Westelijke Sahara. Nou dit was een kilometer of 6 maar, maar wel met strakke wind. En die Denen spelen allemaal met de verkochte leopards van Nederland. Zij wel. Wij ruimen de boel wel op. In de goede ouwe tijd van de kouwe oorlog had nederland 800 tanks. Nu geen eentje meer. Maar dat terzijde. We gunnen het de Denen. Daarna een stuk waar ik steeds de berm werd ingeblazen van de zijwind. En dat op de autoweg met een fietsstrook. Niet echt prettig. Die Denen hadden vandaag ook zondag en gingen er op uit. Die gaan ook zomaar ergens midden oop de weg doodleuk keren. Komt toch niks aan denken ze. En dat was er niet één, maar meerdere. Gekke lui die Denen. Vlak voor Esbjerg heerlijk aan de straciatelle ijs gezeten. Het weer was schitterend. De benen, armen en hoofd kleuren zich. Het is een graadje of 25 hier. En met die zeelucht tikt dat wel aan op je armen en benen. Alles prikt een beetje, maar dat gaart wel weer over. De jeugdherberg is een monumentaal pand en als zodanig voor logies ingericht. Prima allemaal en morgen weer een prima ontbijtje. Morgen nog een dagje Denmarken en de dag erop mogen de Duitsers mij bewonderen op de wegen.
Even ter informatie: ik kan niet inloggen op mijn waarbenjij,nu maar ik kan wel alles lezen. Een aantal reactie komen nu via de mail binnen en ik lees ze allemaal, maar op waarbenjij mag je ook reageren. Mijn verhaaltjes worden steeds door eric op de site gezet.
Nou mensen geniet nog even van het weekend,
Groetjes
Imre

P.S. vraag niet hoe, maar ik kon zelf weer inloggen en plaatsen. de wonderen zijn de wereld nog niet uit

  • 08 Mei 2011 - 19:17

    Annelies:

    Hoi Imre, het was hier vandaag ook prachtig weer mét eveneens veel wind, dus zijn wij maar niet gaan fietsen...........
    Het is leuk je belevenissen weer te lezen en fijn dat de boel weer werkt!!!!
    Tot de volgende keer, groetjes uit Harlingen

  • 10 Mei 2011 - 06:17

    Loeswijk@hotmail.com:

    Hoi Imre,
    Er staat weer een dikke file, dus ik dacht, ik ga maar even wat van me laten horen.
    Ik vind het wel spartaans wat je allemaal doet.
    In eerste instantie was ik wel een beetje jaloers.
    Ik denk dat dat gevoel terug komt als je Duitsland betreedt.
    Al die kiezels regen en wind. wat dat betreft zou je het hier beter hebben getroffen.
    Maar het is natuurlijk een enorme uitdaging voor je. Ik wens je veel trapplezier en ik vind het heel leuk om je verslagen te lezen.
    Groetjes van Loes

  • 10 Mei 2011 - 14:31

    Rianne V/d Heuvel:

    Hoi Imre,
    Wat fiets je toch weer een eind om, maar wel spannender dan hier een ronde fietsten in de provincie. Weer leuk om een reisverhaal te lezen en geniet ervan.
    Groeten,
    Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 63338

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: