Dag 43. Arromaches- Gauville-sur-mer. - Reisverslag uit Cauville-sur-Mer, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu Dag 43. Arromaches- Gauville-sur-mer. - Reisverslag uit Cauville-sur-Mer, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Dag 43. Arromaches- Gauville-sur-mer.

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

09 Juni 2013 | Frankrijk, Cauville-sur-Mer

Dag 43. Arromaches- Gauville-sur-mer. 130km hele dag wind. Bewolkt graadje 12.
Na het ontbijt gelijk de klimijzers onder. Dorp uit gelijk omhoog. Pittig klimmetje van zo’n 4 km. En dan denk je, ok. Nu dalen. Nee hoor. Op hoogte blijven en vol in de wind. Zit niet mee met de wind. Klein understatement. Maar na 15 km veel bomen en daar kreeg ik mooi de luwte van en kon mijn pedaalslag herpakken. Kwam bij de pegasusbrug in beauville en heb daar even gekeken. Mannen in 2e wereldoorloguniformen bij hun 2e wereldoorlog auto. Ja die zijn daar het hele weekend. Veel 2e wereldoorlog hobbyisten die uniformen en legerdingen uit die tijd overal opscharrelen op beursen. En daar lopen ze dan het hele weekend in. Ook veteranen die elk jaar rond 6 juni toch weer even langskomen voor een bezoek. Alle medailles om en mooi ronddarren. Vind het prima hoor die oude mannen. Ze hebben tenslotte europa bevrijd. Ook de pegasusbrug heeft vele levens gekost maar de Canadezen wisten de brug te behouden. Met grote zweefvliegtuigen werden die gedropt. Die dingen gaven geen geluiden en er konden 20 man in en in sommige ging er een jeep mee in. Een van de poorten naar europa destijds. Tot aan de brug de normandy allerlei leuke badplaatsen in gereden. Dat ging wel, maar iedere keer weer die lange klimmen om er uit te komen. Tijdens mijn pauze moment zat ik vlakbij de brug. Zal ik wel zal ik niet. Dus wel. Omdat ik door het havengebied van le havre moest en het nu zondag is en alles dicht, zo ook le havre zelf. Maar ja van de brug was het nog een uur naar het centrum van le havre. De brug over ging prima, had meer fietspad dan de vorige brug. En ik moest terug naar de kust en had dat stuk wind mee. Mag het?? In le havre zag ik het al. Moest weer de berg over om verder te kunnen. Laatste klim van 4 km en een behoorlijke. Maar ik dacht laat ik maar alvast door le havre heen zijn, scheelt morgen in tijd en alle drukte dan. Na de klim gelijk eigenlijk le havre uit en dus op zoek naar overnachting. 1e dorp niks, 2e dorp niks, gaat lekker Revers, jij met je heb zo een overnachting. Voor de brug had je om de 100 meter een chambre de haute of een gite de france. Nou hier niks. Dan toch maar gevraagd en ja hoor. De route oversteken, 1e weg links en dan 400meter. Een gite. Nou heel erg mooi. Morgen ontbijtje erbij. Zit wel van god en alles verlaten hier. Dus geen warm eten vanavond. Gelukkig heb ik vanochtend in de supermarche wat voorraad gekocht en die kan ik dus goed gebruiken. Tsja was een laatst vervelend stukje fietsen dat ik uit mijn tengere lijf moest persen, maar met hangen en wurgen is het toch gelukt. Morgen schijnt er minder wind te staan maar nog steeds van de verkeerde richting. Dinsdag gaat ie draaien, gelukkig. Nou groetjes allemaal weer.

  • 09 Juni 2013 - 23:42

    Los Jukos:

    hallo Imre, ben je weer even terug geweest in het 2e wereldoorlogsgebied, kan je meteen nog een paar foto's maken voor je archief, en niet voor het ronde. goed bewaren. maar gelukkig hebben wij ze nu ook nog. succes op je verdere tocht en tot ziens.

  • 10 Juni 2013 - 00:08

    Sietie:

    komen net thuis aus schwartzwald en een gedeelte van het reisverslag gelezen.
    dat tengere lijf geloof ik zeker.goeie reis verder.
    gr.sietie

  • 10 Juni 2013 - 10:07

    Annelies:

    Hoi Imre, Cor heeft de brug even opgezocht en het is een pittige hoor, zeker het fietspad houdt niet over.
    Hopelijk was er op zondag minder verkeer. Veel succes verder!!!! groetjes uit Harlingen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cauville-sur-Mer

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 63316

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: