Dag 47. Veurne-Vlissingen - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Imre Revers - WaarBenJij.nu Dag 47. Veurne-Vlissingen - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Dag 47. Veurne-Vlissingen

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

13 Juni 2013 | Nederland, Vlissingen

Dag 47. Veurne-Vlissingen. 85km. Zwaar in de bewolking. Rustig aan gedaan over de boulevards.
Vanochtend rustig de tijd genomen voor een uitgebreid ontbijt. Zou deze dag een rustige dag worden met fietsen. En dat werd het ook. Van de Panne tot Knokke is belgie een groot boulevard met flats en daaronder allerlei winkeltjes en eettentjes. Feest om te rijden. Veel Nederlandse fietsers gesproken die ook weer op weg waren naar huis. Je mag nu over de boulevards heen fietsen, want er zijn aparte stroken gemaakt voor fietsers. Van Veurne to Knokke 70km boulevard. Wie heeft dat? En langs de hele boulevard loopt ook de tram. Wel makkelijk. Bij elke strandafgang stopt de tram. De tram is nooit meer dan een meter of 50 van het strand af. Zou hier in Nederland ook wat wezen. Van Den Helder tot Hoek van Holland een tram verbinding. Geen file gedoe meer naar het strand. Parkeren buiten de badplaatsen, tram opzoeken en gaan. Die belgen zijn zo stom nog niet. En dan de wind. Heerlijk in de rug en af en toe een trap geven en je gaat gewoon weer 100 meter . Lekker relaxed fietsen. Je bent dan eigenlijk ook zomaar weer belgie uit. Kan nog wel allerlei slappe moppen over belgie gaan opleuken, maar die zijn zo flauw en belegen. Die laat ik maar. Heerlijk weer voet op Nederlandse bodem. Nieuwvliet binnenkomen en de Pannenschuur zien, waar we 30 jaar geleden hebben gekampeerd. Staat er nog. Alleen nu van de Roompot. Kwam bij de boot aan in Breskens en die stond op het punt van vertrek. De juffrouw van de kaartjes had al een seintje gegeven dat ik er aan kwam. . Kon nog net mee. Mooi de oversteek gedaan naar Vlissingen. Daar hebben wat feestboekvriendinnen van mij hun roots liggen. En uiteraard vroeger met het Majorette peleton uit die streek waar marianne millenaars hoofd van de majorettes was.. Zij liepen met optochten in Belgie nog wel eens voor ons korps. Altijd gezellig en mooie optredens. Maar dat terzijde, was even een stukje nostalgie die je ophaal als je weer eens ergens bent. Ja, dan ben ik zomaar weer in Nederland en met een dag of twee weer thuis. Zal weer vreemd zijn en leuk te gelijk. Morgen zeeland door en dan langs de kuststrook door naar huis. Als ik dezelfde wind als vandaag heb kan ik lekker doorjekkeren door de polders van zeeland. De Deltawerken over en bij brielle met de pont oversteken. We zien het wel weer morgen. Groetjes allemaal weer.