Dag 44. Cauville-sur-mer-Dieppe - Reisverslag uit Dieppe, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu Dag 44. Cauville-sur-mer-Dieppe - Reisverslag uit Dieppe, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Dag 44. Cauville-sur-mer-Dieppe

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

10 Juni 2013 | Frankrijk, Dieppe

Dag 44. Cauville-sur-mer-Dieppe. 100km bewolking matige wind en bokkoud.
Wat heeft de bevolking gedaan in deze streek dat onze lieve heer er een smakeloze, eentonige omgeving van heeft gemaakt. Uitgestrekte velden op de kliffen en heel lange rechte wegen die omhoog en omlaag gaan al naar gelang er een dorp op komst is. Je kunt het van te voren al berekenen. Bordje 6 km naar…… dan zet zich 2 km voor het dorpje de afdaling in en na het dorpje weer de klim van zo’n zelfde lengte. En dat gaat zo de hele dag door. De wind viel overigens mee, maar onderweg was het in de afdalingen heel erg koud. Ben blij dat ik onder de douche kon doorwarmen. Afijn mijn ontbijtje stond vanochtend al klaar. Alles prima alleen het stokbrood was net zo oud als de dame zelf. Ja die halen ze niet even vers bij de bakker om de hoek 15km verderop. Dat viel niet mee om die zonder koffie naar binnen te werken. Dus de cakejes maar genomen, maar die stoven van oudheid dwars door je keel. Leek wel een zandverstuiving die je naar binnen kreeg. De croissantjes waren wel lekker. Daarna nog een bakje yoghurt ( even op de datum gelet, je weet maar nooit) en ik kon op pad. Zoals gezegd eindeloos lange wegen en een omgeving waar je niet vrolijk van wordt. Dat ging van het begin tot aan Dieppe toe. Hier wil je je vakantie toch niet doorbrengen. De heuvels werden naar mate je dichter bij Dieppe kwam een stuk korter en minder steil. Was het in het begin bij elk dorp 3 of 4 km dalen en klimmen later werd dat ongeveer 1 km per afdaling en klim. Het is wel de hele dag droog gebleven. Of dat er morgen in zit valt te betwijfelen. Ze geven voor morgen buien aan in deze streek. Maar ze hebben het wel eens meer mis. Zit nu in de stad Dieppe. Ik dacht laat ik wijzer wezen dan gister en gewoon hier maar een overnachting zoeken. In de binnenstad op een achterafje iets gevonden wat op een hotel leek, althans er hing een bord met hotel. Gewoon een blokkendoos met kamer en het restaurant in verbouwing. Van mij mogen ze het vlakken en nieuw neerzetten. In mijn hok is alles van de muur geplukt. Overal gaten. Mar goed daar is de prijs ook naar en ik zoek alleen een bed om te slapen. Ergens eten doe ik straks in de stad. Dus ook het hele wifi gebeuren ligt ook op zijn gat. Dus mijn eigen verbinding maar opzetten. Gister overigens lukte het wel. Heb even met wat stekkertjes gespeeld op het kastje van die mevrouw. Stroom er af en hoppa WIFI. Maar dat gaat hier niet lukken. Ben al blij dat de lichten werken hier. Verder geen nieuws aan de horizon. Vandaag dus echt een dag van de kilometers maken, want echt genieten deze keer van de omgeving was het niet. Morgen wel wind mee geloof ik.
Groetjes allemaal weer.

  • 11 Juni 2013 - 03:01

    Greta Dijkstra:

    Je bent een echte buffelaar! Veel succes en meer plezier morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Dieppe

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 63317

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: