Dag 46. Etaples-Veurne - Reisverslag uit Veurne, België van Imre Revers - WaarBenJij.nu Dag 46. Etaples-Veurne - Reisverslag uit Veurne, België van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Dag 46. Etaples-Veurne

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

12 Juni 2013 | België, Veurne

Dag 46. Etaples-Veurne. 150km. Hele dag bewolkt tegen regen aan. Wel warm 20 gr.
Kijk das lekker beginnen. Dat noem ik nu een ontbijtje. Hele buffet met lekkere dingen en voor het eerst in Frankrijk zelf een eitje er bij. Zeg geen nee, dus neem ik er twee. Met gevulde maag op weg naar Boulogne-sur-mer. Daar heb ik eind jaren 60 met het trompetterkorps een optreden gehad in het casino. Geen flauw idee waarvoor toen. Hup toneel op. 10 minuten spelen en weg. Hele dag met de bus onderweg. Moest nog wel effe geklommen worden om Boulogne binnen te komen. Dat wist ik omdat ik er wel meer ben langs gereden en toen al dacht: zo das een hele sjouw naar binnen. Na boulogne ging het lekker met de wind mee. Ik moest me beheersen om niet hard mee te gaan trappen. Dat liep ik dus gister op. Toen na 70km helemaal opgebrand. Vandaag met de lange afdaling en de wind mee meer de fiets het werk laten doen. Gewoon mee peddelen en niet gaan duwen. Zo hou je het langer vol. Nou dat laatste stuk had nog wel een 5-tal klimmen in petto van de catagorie: 2 x een la redoutje en 3 caubergjes. Na Watten een redouteklim en die moest ik halverwege passen en ben gaan lopen. Te steil. Die andere op mijn tandvlees omhoog. Korte beklimmingen van 2 km en prachtige langlopende ( gluiperige als je omhoog moet) niet te steile afdalingen. Ga je mooi met een gangetje van tegen de 30 omlaag. Niet bijtrappen. Dat is verspilde energie die je later eigenlijk nodig heb. Dat doe je wel als je een rondje door limburg doe., Effe de gang er in houden. Wijzer geworden van gister dus relaxed aan gedaan en zo hou je het langer vol. Laatste stuk van de Noordzee route heerlijk met de wind meegetrapt op slow tempo. Ja en dan kom je door allerlei dorpen waar geen ruk te doen is. Zelfs niet een frietkot. Ja ze staan er wel maar niet open. Dus op gegeven moment. Wat doe je van de route af en naar Veurne of de route volgen. en dan rij je zomaar ergens belgie in. Nergens een bord. Welkom in belgie. jamme hoor. Naar Veurne dus en slaapplaats gezocht. Checkte op Fb wel in bij plopsaland, maar dat is hier een km of 2 vandaan . maar vond het wel leuk voor de kleinkids. Er zijn er een paar geweest daar. Nu op naar de frieten. Morgen lamgs de boulevard cruisen. Zal niet zo snel gaan, want op sommige stukken mag je eigenlijk niet fietsen. Doe het toch omdat het best wel leuk is daar te fietsen. Dus zullen wel minder km’s worden dan vandaag. Maar dat geeft niet. Hoop dat het weer mee zit. Ging vandaag net aan. Hier en daar een spatje, maar verder droog. Ben van het klimmen af nu. Gewoon plat fietsen vanaf nu. Groetjes allemaal weer.

• 12 Juni 2013 - 21:43

Annelies:

Volgens mij ruik jij stal, doeiiiii