Dag 45. Dieppe-Etaples - Reisverslag uit Étaples, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu Dag 45. Dieppe-Etaples - Reisverslag uit Étaples, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Dag 45. Dieppe-Etaples

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

11 Juni 2013 | Frankrijk, Étaples

Dag 45. Dieppe-Etaples. 120km. Bewolkt en zon. Prima fietsweer en windje mee dit keer.
Vanochtend na het Petit dejeuner ( petieter kon haast niet. Stukje stokbrood, bakkie jam en koffie, en bedankt he, het was geweldig) gelijk Dieppe uit met een beste klim. Alle spieren gelijk op knappen. Ja zo koud gelijk een heuvel ( 4km) op is niet bevorderlijk voor een dagje relax fietsen. Nou toen ik boven was heb ik weer spieren ontdekt waarvan ik het bestaan niet wist. Alles deed pijn. Nou mooi de b-weggetjes opzoeken en hup de afdaling in en daarna weer gelijk omhoog. Houdt het niet op. Nee nog 1 keer bij Le treport. Tot daar aan toe ging het prima op hoogte blijven fietsen en de wind lekker in de rug en zo zachtjes afdalen naar let report. Daarna was het voor vandaag nog 1 keer gaan met het gooi en smijtwerk omhoog. Het gebied dat daarna kwam was vlak tot etaples aan toe. Heerlijk. Zo rond de middag begon het klimmen zijn tol te betalen. Schouders en armen in de verzuring. Niet meer weten hoe je op de fiets moet zitten, staan of hangen. Ja na bijna 5000km beginnen het hier en daar te tellen op sommige onderdelen van het lichaam. Even de fiets aan de kant en in het gras liggen. Zo een half uurtje deed dat best wel even goed. Daarna de draad weer opgepikt en het ging weer lekker. Handjes op de bovenkant van de bar-ends (halve ronding boven het stuur) en maar licht peddelend verder. Na 120km vond ik het welletjes en in etaples een hotelletje gevonden. Volgens de routeplanner van google (noordzeeroute) is het nog 455km te gaan. Dat is zo’n 5 dagen als het weer meezit. Dus zondag zal ik hoogwoud wel binnen komen rijden. Ook weer lekker. Begin de stal al een beetje te ruiken. Afgelopen dagen waren best saaie fietsdagen door een kaal stuk land. Niet het mooiste van Frankrijk. De boulevard van belgie is prachtig om te rijden en ik zal de frietkotten in de gaten houden. Van de panne tot knokke een soort costa brava van belgie. En dan Nedrland binnenkomen.Nieuwvliet. Mmmm broodje haring en een bak kibbeling. Eerst morgen maar eens belgie zien binnen te komen. Groetjes allemaal weer.

• 11 Juni 2013 - 19:53

Diny:

Hoi Imre,

Succes met de laatste loodjes!
    Groetjes, Diny