keulen-Laghstein - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Imre Revers - WaarBenJij.nu keulen-Laghstein - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Imre Revers - WaarBenJij.nu

keulen-Laghstein

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

30 April 2013 | Duitsland, Koblenz

Dag5, Keulen- Lahnstein, hele dag bewolkt, 119km op de teller.
Om Keulen uit te komen ben je nog wel even bezig. 3km tot de Rijn en de Dom en 80 stoplichten. Dus maar door de winkelstraat. Ja ja, dat dacht ie. Hij keek me al lachend aan die agent von polizei. Hij stak zijn handen in de lucht, ik zwaaide nog terug, maar dat was niet de bedoeling. Kreeg geen boete maar moest wel lopen. Het was fantastisch fietsen langs de rijn met hier en daar ein umleitung. Ook hier zijn de met de wegen bezig. Bij Remagen heb ik even gestopt. Remagen was een belangrijke brug voor de Amerikanen in de 2e wereldoorlog. De toegangspoort naar Duitsland. Er is daar zwaar gevochten. Uiteindelijk veroverden de Amerikanen de brug. Daarna konden ze doorstomen naar berlijn. De brug het het daarna 4 dagen gehouden. Onder alle last en beschadigingen toch in elkaar gestort. Dat was even een stukje geschiedenis. Een stukje na Remagen zag ik een ouwe Duitser lopen. Nou die marcheerde of de oorlog nog niet was afgelopen. Onderweg een van de bratwursttentjes geprobeerd. Broodje met een dikke worst er tussen. Was effe jammie als je honger heb. Daarna de gebruikelijke gang naar de Lidl (wordt nog fan) voor de bananen en wat drinken. Voor een paar euri heb je een tas vol. Bij Koblenz moest ik nog 8 km door naar Lahnstein. Daar had ik een kamer geboekt in das Alte haus. Nou als je spreekt over Alt dan is dat Alt. Het heeft weg van een spookherberg uit de middeleeuwen. Allles kraakt , ook als je je niet beweegt. Moeders zat al met het boek klaar. Sie sind herr Revers. Ja. Kon niet missen. Ben de enige in die herberg. Van Wifi hebben ze nog nooit gehoord, hoewel het wel in de boeking stond.gratis, ja zeker via de buren. Dus vandaar dat ik mijn verslag even tik. Via mijn Samsung een internetverbinding maak. Mijn noodoplossing met een 2 euri abonnement in het buitenland. Dus de eerste 2 euro moeten er aan geloven. Denk er geen foto’s op te plaatsen. Komt morgen wel weer.
Grusz gotti allen.

  • 30 April 2013 - 18:49

    Annelies:

    Hoi zwager. Wij hadden de hele dag prachtig weer, wel veel (koude) wind. We hebben ook een nieuwe koning!!! Het is maar dat te het weet.
    Volgende keer fietst Sietze zelf met je mee, want dat kan ie inmiddels (ouders zijn hopelijk goed verzekerd!)
    Fijn dat je toch iets van je laat horen, ondanks "het afgebleven gebied". Goede reis verder en graag weer tot horens, doeiii, groetjes, C&A

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Koblenz

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 63471

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: