dag 12 oberzetldorn-Passchau - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Imre Revers - WaarBenJij.nu dag 12 oberzetldorn-Passchau - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Imre Revers - WaarBenJij.nu

dag 12 oberzetldorn-Passchau

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

07 Mei 2013 | Duitsland, Regensburg

Dag 12.oberzeiteldorn Passchau. 120km gedaan. Bewolkt windje mee. Ging lekker.
Mijn hemel wat ging het gisteravond te keer met omweer, regen en bliksem. Wie had het over tent opzetten. Nou dat laat ik even. Denk als ik Italie ( bij mooi weer) binnenrij ik eens ga denken over de tent. Dat gaat ongetwijfeld komen. Dagen genoeg. Ben net onderweg. Zal een iets andere indeling van de dag worden dan. Maar dat zien we dan wel weer. Na een sprankeleik ontbijt (eien tje, veul vlees, warm flensje met iets van appel en rozijnen, jus d’orange en bakken koffie) kon ik er weer tegen aan. Alles voelt nog goed aan lijf en leden. Zadel zit prima en het nieuwe stuur is geweldig. Heerlijk relaxed de hele dag door op de automatische piloot. Stukken weg waar je niemand en niets tegen kwam. Dan weer ladingen borden met “fietsers, kom hier je nacht doorbrengen”. Gasthof die grune baum, die post and die alte muhle waren zwaar in de meerderheid en ook bij elke kerkdorp waren de zimmerfreis niet van de lucht. Tegen weggooi prijzen. Ja, je zit nu nog wel vroeg in het seizoen. De zimmerfrei met fruhstuck ergens in zo’n gehucht was er een van 15 euri mit duche en wc und fruhstuck. Ja, daar was ik na 30km nog niet aan toe. De plaatsen en dorpen beginnen leuker te worden. Taubing was er ook zo een. De dounaradweg gaat er dwars doorheen. Daar wordt je als fietser niet vrolijk van. Ga maar eens doen. Alkmaar op de kaasmarktvrijdag. Dan kom je van de straatweg, over de laat, langestraat en dwars over de kaasmarkt. Nou zoiets kwam ik dus tegen. Ach, heeft ook wel weer wat. Na het begin over gravelwegen gereden te hebben die nog zeiknat waren en je als het waren in de weg gezogen werd werden de wegen beter en meer asfalt. Heerlijk fietsen zo langs de Donau. Praatje grmaakt met wat fietsers die dezelfde richting op gingen of de Andre kant. Bij een fietsenzaak even de ketting laten oliën, want die was kurkdroog. Bandenspanning weer op niveau gebracht en zo kunnen we er weer tegen. Zit in een aardige gasthaus met veel trekzakmuziek. DDe hele mannelijjke bevolking zit zijn weeksalari s er aan het doorzuipen. Maar beregezellig. Sommigen weten niet eens meer waar ze wonen en met wie ze getrouwd zijn. Morgen doen we een dagje kalm aan. Heb er nu 1300km opzitten, terwijl de planning eigenlijk zo rond de 800 zou zitten. Ach soms lopen dingen mee. Morgen niet in fietsklading maar in vrije tijd. Klein stukje op de fiets naar obernzel. Daar stap ik op de boot naar Linz. Twee vliegen in een klap. En lekker een rustdag en toch vooruit. Vandaag dus alleen weer een verslagje. Geen internet hier, dus even behelpen.
Allemaal de groeten van de grens Duitsland/oostenrijk.