Dag 11 Toging -Oberzeitldorn - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Imre Revers - WaarBenJij.nu Dag 11 Toging -Oberzeitldorn - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Dag 11 Toging -Oberzeitldorn

Blijf op de hoogte en volg Imre

06 Mei 2013 | Duitsland, Regensburg

Dag 11 Toging-Oberzeitldorn 112km zon en afwisselend bewolkt, 23 graden. Wind mee af en toe.
Dit is zo’n dag die je maar snel moet vergeten. Gisteravond een rustig avondje gehad op de kamer. Was de enige gast in Gasthof schloszwirt. ’s Ochtends stond er een buffet voor 80 man klaar. Ken niet uit, maar vreselijk lieve mensen. Hele zooi aan gesneden eieren met allerlei spul van ondefinieerbare samenstelling er op. Afijn je kent me, wat de boer niet weet, vreet ie niet, dus de smurrie er af gehaald en gewoon de eieren met wat plakken spek tussen een kaiserbol gejast. En dat drie bollen. Hele thermoskan koffie naar binnen gewerkt en met een goed gevulde maag de rest van het Alt Muhltal af gefiets . Daarna ging het over in het kanaal van Main-Donau. Eigenlijk een kanaal voor de vrachtvaart, maar toen ie aangelegd was, was ie al overbodig i.v.m. het goederentreinverkeer. Nu vaart de plezierjacht er door. Dat kanaal is eigenlijk een soort badkuip maar dan 50km lang. Niet echt lekker om langs te fietsen en saaiheid troef. Ja, dat kan je zo eens hebben. Zal wel een keertje meer voorkomen op mijn tocht. Dus het werd kilometers maken deze dag. Onderweg nog een wandelaar tegengekomen. Praatje mee gemaakt. Hij liep naar Istanbul, wa zegg U. Ja, naar Istanbul en volgend jaar maakte hij het af naar Jeruzalem. Nou had ik een paar dagen eerder in het gezellige cafe met de stamtafel al gehoord dat zij iemand te gast hadden gehad die naar Jeruzalem liep. Was dus toch dezelfde man. Je heb er exemplaren bij. Ik zeg verder niks. Bij regenburg hebben ze een fantastische oude brug over de Donau. Iets zoals de maasbrug bij maastricht. Nou honderden touristen met fototoestellen. Dus lopend door de mensenmenigte heen. Mooie brug. Ook een overblijfsel van de romeinen (schat ik, denk ik, gok ik.) Na regenburg zag ik de bewolking komen en dat beloofde niet veel goeds. Dus maar een overnachtingplaats gezocht. Bij een boerderij die nog wel een kamer had. Helaas hadden ze geen internet . Ik zei van wel, want ik zag dat op mijn laptop. Maar hij was hopeloos met internet en had geen idee van een wachtwoord. Laat maar. Red me wel even met mijn mobiel. In ieder geval wel de armen en benen ingesmeerd met factor 50 en de lobello voor de lippen. Hij luistert nog wel eens naar zijn schoondochters.
Liebe leute gruszen aus dem hell von bayern.
foto's probeer ik morgen wel weer te plaatsen op facebook. Gaat nu niet lukken.


  • 06 Mei 2013 - 20:50

    Suzanne:

    Toe maar, gelijk factor 50!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Regensburg

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 63480

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: