Passchau-Enns - Reisverslag uit Enns, Oostenrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu Passchau-Enns - Reisverslag uit Enns, Oostenrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Passchau-Enns

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

08 Mei 2013 | Oostenrijk, Enns

Dag 13 Passchau-Enns. 80 km met de boot, 40 met de fiets. Bewolkt en ’s middags zon. En oostenrijk binnengevallen.
Z’n dagje boten is ook wel lekker. Prima geslapen goed ontbijt en even de vrije tijds kleding aan en op weg naar de boothalte in Obernzell. Een kleine 10 km. Kom dus weer veel te vroeg aan. Kaartje kopen voor mezelf en de fiets. Eindelijk komt de boot aan en je verwacht een hoos aan jappen op de boot die langs de reling hangen . Fototoestellen met die verschrikkelijke telelensen. Ja zo’n boot kan zeker 500 jappen hebben. Wat denk je. Welgeteld 20 passagiers op die boot en 13 man personeel. Dat is lekker verdienen vandaag. 4 passagiers zitten de hele weg te klaverjassen, een giegelend meidenstel te sms-en met de hele wereld en verder ga ik eens rondhangen wat er allemaal te zien is op de boot. Lekker rustig, dus ook ik in de relaxstand. Mooie fietsenpaden overigens links en rechts van de Donau, maar ik heb het goed geschoten ze hebben wind tegen, dus harken. Hier en daar met een bootje naar de andere kant. We gaan 3 sluizen door met een hoogte iedere keer van 7 meter. Das wel een eind zakken. Na een boottocht van 4 uurtjes en een klein beetje komen we in Linz aan. Linz in 2009 uitgeroepen als culturele hoofdstad van europa. Is aan de gebouwen wel te zien ook en mede dankzij de bekende linzenaar Gustaf Gebachkram. Nooit van gehoord. De fiets van de boot en toch nog even wat kilometertjes maken naar Enns. Mooi historisch stadje en het begin van een nieuwe route voor mij. De limes route liep voor mij tot Mauthausen en daar ga ik over in de mittel-eurpa-route naar Villach. Begin gaat volgens het boekje fluitend, later 2 keer een klim naar 800 meter. Ja de limes route was simpel fietsen. Je blijft de Rijn, Main, alt-muhltal en de Donau volgen en je komt er wel. Nu moet ik wat meer in het route boekej kijken. Beekje onbekendheid, maar ook wel wer leuk. Niet verkeerd rijden is de boodschap. Zit hier bij Pundlestube waar de bar buiten op het terras al klaar staat. Woche durchsagen of zoiets. Kan wat worden vanavond. Heerlijk dagje dus en vrij internet, dus ik kan weer even los met de foto’s en wat andere dingen bijwerken en een beetje inlezen in het routeboek.
Groetjes allemaal weer vanuit een zonnig Enns.

  • 08 Mei 2013 - 19:22

    Annelies:

    Hoi Imre
    Fijn dat alles goed gaat. Ik kijk iedere dag uit naar je verslag!!
    Hier regent het eindelijk weer eens. Ze vergaten ons hier de laatste tijd. Nadeel is wel dat je nu ook het onkruid ziet groeien....
    Succes verder met de nieuwe route, doeiii, groetjes van C&A

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Enns

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 63477

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: