Dag 41 Mont Saint Michel- Saint Lo. - Reisverslag uit Saint-Lô, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu Dag 41 Mont Saint Michel- Saint Lo. - Reisverslag uit Saint-Lô, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Dag 41 Mont Saint Michel- Saint Lo.

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

07 Juni 2013 | Frankrijk, Saint-Lô

Dag 41 Mont Saint Michel- Saint Lo. 117km. Ploeterdag. Prima weer. 28 graden.
Na een rustige avond en nacht ’s ochtends de fiets opgetuigd en karren maar. Zoneetje stond alweer prima aan het zwerk. Waarom heb ik deze reis en tegenwind en alles heuvels. Dit werd ook weer zo’n rit van hou het op Luik-Bastenaken-Luik. De hele dag ploeteren op de klimmetjes en niet van die lichte. Nee allemaal van die caubergje en net even langer en als je denkt dat je er bent gaat ie nog even een tijdje vals plat door. Af en toe denk je dat je achterstevoren op de fiets zit. En heuvel op en wind tegen merk je naar beneden ook weinig voordeel van. Je moet zelfs bijtrappen. Normandie is echt een kuitenkiller. Had wel gehoord van de ronde van Normandie voor amateurs, maar het is echt eentje in de categorie heel pittig. 20km voor St. Lo had ik het wel gehad. Ieder dorp waar ik langs reed effe checken voor een overnachting. Nergens wat te beleven in die contreien. Je ziet wel hier en daar een verdwaalde jeep uit de 2e wereldoorlog als teken dat je toch in het gebied van de landingen terecht kom. Dat wordt morgen alleen maar meer. St. Lo was in de 2e wereldoorlog een belangrijke verbindingpost van wegen. Er is hard voor geknokt om dat kruispunt in handen te krijgern. Alles ruikt hier nog een beetje naar oorlog. Auberge de Normandie in Center de Ville stond een borgde overnachting 30 euro, menu 10 euro. Die is voor mij. Toch maar binnenstappen. Aha, moeders kwam al tegemoet. Zo eentje die het hele duitse leger de stad heeft uitgejaagd. Vader loopt mank ( zeker iets er aan overgehouden destijds). Hoefde de kamer niet te zien, geloofde het zo ook wel. Ja hoor, jaren 30 kamer. Geeft niet alles op orde. Alleen internet werkt voor geen meter. Jammer. Moet ik mijn eigen netwerk mobiel aanspreken. Beetje behelpen, maar moet maar weer voor een keer. Straks eten hier en dan op rust. Morgen via Bajeux de kust op zoeken. Fijne avond allemaal en de groetjes.