Dag 2 europafietstocht - Reisverslag uit Étinehem, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu Dag 2 europafietstocht - Reisverslag uit Étinehem, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Dag 2 europafietstocht

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

27 April 2013 | Frankrijk, Étinehem

Dag 2. De Bilt-Valkenswaard 112km. Zonnig. Mooi en relaxed gefietst
Dat heb je als je bij je nichtje logeert die kleine kinderen heeft. ’s Ochtends tegen half 8 tikt de oudste van de 2 kinderen tegen me aan: wil U Dikkie Dik voorlezen. Ja hoor. 136 pagina dik boek. Maar gelukkig maakte hij een keus. Dikkie dik en de konijnen en dikkie dik en het muisje. Na een voortreffelijk ontbijt de boel op de fiets en onder begeleiding van gerben en sietse werden we een stukje weggebracht. Anke en Gerben, hartelijk dank voor de gastvrijheid. Lekker windje in de rug. Bij Culemburg het pontje over en via Geldermalsen richting den Bosch. Hoog koningsspelen gehalte in de diverse dorpen. Na den Bosch langs Boxtel. Even kijken of mijn vakantiekoloniehuis er nog staat, waar ik als 12jarige door mijn ouders `gedumpt`werd voor een week of 6. Ja, imre moest aansterken, wat aansterken? Het lastige kreng moest gewoon even een tijdje weg. Het vakantiehuis van de nonnen staat er niet meer. Is net als de nonnen wegegsaneerd.. Als je het over zusters van liefde heb, zijn zij de krengen van barmhartigheid. Eindhoven door is geen pretje met honderd stoplichten achter elkaar. Waalre door en Valkenswaard binnen. Daar werd ik door Jan en Henriet verwelkomd met een biertje. Brabantse gezelligheid. Morgen naar Heerlen. Schijnt weer mooi weer te zijn.
Groetjes allemaal
imre

• 27 April 2013 - 17:56

Diny:

Hoi Imre,

Half acht is toch een mooie tijd om wakker te worden? Hier was (is) het ook de hele dag mooi weer, volgens mij blijft het voorlopig zo.
    Gezellige avond en morgen een prettige fietsdag.

Groetjes, Diny

• 27 April 2013 - 18:21

Marjan Huijsmans:

Hallo Imre

Wij willen ook graag je tour volgen. Ben niet zo goed op facebook etc. Heb wel net je verslag van de eerst 2 dagen gelezen en de foto's gezien. Dat is dus even wennen en veel genieten.
    Heb je dit nu ontvangen? Ik hoop van wel, en wens je een hele fijne reis!!!
    groetjes, Marjan

• 27 April 2013 - 21:27

Annelies:

je.bawo@hccnet.nl

• 27 April 2013 - 21:31

Annelies:

Hoi Imre
    Leuk je verhaaltjes weer te lezen. Ik kijk er al naar uit!!
    Wij hebben vandaag een start gemaakt van het Zuiderzeepad. Prima weer om te lopen. Vandaag het grootste deel door het bos en morgen een stuk over de dijk.
    Goede reis morgen maar weer en tot horens, groetjes van je schoonzus

• 27 April 2013 - 21:50

Jos:

Hallo Imre,
    je bent toch echt weer vertrokken, wij zullen je reis volgen en je verhalen lezen.
    wie verre reizen maakt kan veel vertellen. wij zullen je reis volgen en lezen wat je te vertellen hebt.
    wij wensen jou een goede reis, en geniet er van groeten Marja en Jos.