Lahnstein-Floersheim - Reisverslag uit Mainz, Duitsland van Imre Revers - WaarBenJij.nu Lahnstein-Floersheim - Reisverslag uit Mainz, Duitsland van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Lahnstein-Floersheim

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

01 Mei 2013 | Duitsland, Mainz

Dag 6, Lahnstein- Floersheim. 110 km. Hele dag bewolkt en koud.
Vertrek verliep eigenlijk vlekkeloos. Reed alleen de verkeerde kant de van de route. Dus tot boppard door gereden en daar met de veerpont over. Ik heb vanochtend alles maar laten kraken wat er te kraken viel in hotel “das alte haus”zelfs de tegeltjes in de badkamer die kraakten. Na boppard reed ik een bekende van gister achterop. Gister hadden wel even contact. Hij kwam uit Oberhausen en ging naar Regensburg. Zelfde kant op als ik dus. Hij is 77 en ik mag hopen dat als ik zo oud ben ik ook nog zo mag fietsen. Bij Bingen ging ik voor de koffie. Hij fietste door. Ben hem die dag niet meer tegengekomen. Omdat het 1 mei is, heeft heel Duitsland vrij en dat was te merken. Iedereen op de fiets en het leek wel de kalverstraat tot Mainz. Dit hield vreselijk op met remmen en optrekken, er achter blijven etc. etc. Bij Ingelheim heb ik nog even gezocht naar de camping waar ik 40 jaar terug heb gestaan met vrienden. 4 jongens en 2 oude kevers. Gezwommen naar een eilandje in de rijn destijds. Knettergek en levensgevaarlijk met die stroming.. Shag en vuur mee in een plastic zakje. Op je hoofd gebonden en zwemmen maar. Het is maar goed dat mijn moeder zaliger het allemaal niet wist wat we hebben uitgevreten daar. Er kwam nog net geen polizei aan te pas daar. Nog een waarschuwing en we konden van de camping af. Tegenwoordig is het kratten stapelen op de camping. W ij hadden onze glazen wal van de wijnflessen. Maar de camping is er niet meer. Weggesaneerd en zelfs mijn boom in het water waar ik ’s ochtend mijn zitje in had hebben ze weggehaald. Niet te vertrouwen die Duitsers. Na Ingelheim hield een aardig vrouwtje mij aan. Of ik richting Basel ging fietsen. Naar Oostenrijk. Zij ging naar Rotterdam. We hebben de fietsen even neergezet en leuk even zitten kletsen. E-mailadressen uitgewisseld voor de fietservaringen. Zij woont in Mainz. Er bestaan zelf Duitse gezellige meiden. Ben zat chagarijnen ook tegengekomen, die niet eens hallo of guten tag zeggen. In Mainz moest ik over de brug en kwam in feestgebeuren terecht van de 1 mei viering. Onderaan de brug stonden allemaal bier en bratwurst tenten. Dus even de fiets geparkeerd en bier en bratwurst genomen. Dat bier kon geen kwaad. Moest nog 7 km naar Floersheim. Daar slaap ik in een jeugdherberg . 18 euri incl ontbijt. Hoe kunnen ze het er voor doen en ook nog gratis wifi. Kon kiezen uit een herberg in de route van de landingsbaan naar Frankfurt of eentje waar ieder kwartier een trein langs gaat. Je raad het al. Ik heb ze allebei. Vandaar de prijs. Nou morgen zie ik wel weer verder. Ik ga langs de mainz en zal ergens voorbij aschaffenburg belanden.
Grusz gotti lieve mensen

  • 01 Mei 2013 - 22:14

    John Ria :

    Wat een leuk verslag weer en blij te lezen dat het goed gaat.

  • 02 Mei 2013 - 07:24

    Ingrid:

    :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Mainz

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 63475

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: