Floersheim-Kleinheubach/laudenbach - Reisverslag uit Mainz, Duitsland van Imre Revers - WaarBenJij.nu Floersheim-Kleinheubach/laudenbach - Reisverslag uit Mainz, Duitsland van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Floersheim-Kleinheubach/laudenbach

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

02 Mei 2013 | Duitsland, Mainz

Dag 7. Floersheim- Kleinheubach 115km mooi weer 21 graden.
Kwart over 5. De eerste vluchten komen binnen met donderend geraas. Kussen over mijn hoofd werkt niet. Dan maar therapie “plafond staren doen”. Opgegeven moment toch maar gaan douchen en aankleden. De baas had een aardig ontbijtje neergezet en zijn dochter (3,4 jaar oud) kwam er mooi bij zitten. Bijdehandje hoor. Vond geperste sinasappelsap lekkerder dan melk. Jeetje die at zo 2 van die kaiserbroodjes weg met een lachend gezicht. Heerlijk om te zien. Ze zwaaide me uit toen ik wegreed. Uit Floersheim rij je door een woud van volkstuinen. Iedereen in de bouw. Sommigen hebben er zelfs een caravan op staan. Lekker weg met het weekend uit de stad. Ik moest ergens de mainz weer over om aan de andere kant te komen. Ja daar hebben we het. Een brug. Nee een stuw. Eerst 40 trappen op de fiets, dan over een ijzeren rooster. Ben al niet zo’n held dat je op die hoogte door het rooster na beneden kan kijken. Opgelucht weer langs de mainz verder. Windje mee, mooi weer, korte broek en shirt aan, geen jasje en karren maar. Mooi kilometers maken. Ja, water blijft water als je er langs rij. Heb er nu genoeg van gezien. Maar het blijft wel mooi met al die dorpjes waar je dwars door heen moet. . Moest om het vliegveld heen door een donker bos. Overwoog nog even mijn licht aan te doen. De enige die ik tegenkwam waren de eekhoorntjes, althans naar mijn waarneming . Frankfurt aan Mainz, een wereldstad. Heel de ochtend vliegtuigen over je pan heen scheuren. Wel een mooie boulevard. Komen daar een stuk of 20 chickies aan met kinderwagens. Groepje moeders die aan #postnatalezwangerschapswandelvierdaagse# doet. (woord levert met wordfeud zeker 200 punten op). Ben maar gaan opschrijven wat ik allemaal zie en tegenkom, want je vergeet zomaar wat. En dat kan ik mijn trouwe lezers niet aandoen. Bij Asschaffenburg een fantastisch kasteel gezien. In de verbouwing van binnen en dus geen bezichtiging . Brug over en aan de overkant weer fietsen. Blijft de variatie er in. Het werd tijd een slaapplaats te regelen en dus de dorpjes in. Hier en daar vragen maar de 50 en 60 euri voor een nacht waren mij te prijzig. Laudenbach, begin dorp groot bord. Bett en Bike. Ik het dorp in. Voor 25 euri met een ontbijtje kon ik haar wel zoenen, maar dat begreep ze niet. Prima kamer en een fantastische douche met een douchkop van 50cm breed. Heerlijk. Nu even het dorp in voor een maaltijdje. Geen Tv hier, dus mooi tijd voor een boek op de e-reader. Ja, van alle gemakken voorzien. Morgen klimdag. Eerste 10 km beetje oplopend, daarna naar 400 meter. Is nog niet hoog, maar die hebben we niet in nederland en een mooie oefening voor de rest van de trip.
Mensen allemaal weer de groetje

  • 02 Mei 2013 - 19:52

    Simon Swart:

    Mooie tocht Imre. Volhouden hè . Ook van Ingelheim was weer leuk om te lezen. Prachttijd!
    Groetjes, je ouwe maat, Simon

  • 02 Mei 2013 - 20:31

    Monique Van Den Heerik:

    Leuk om te lezen dat je zo goed gaat!

  • 02 Mei 2013 - 21:10

    Marcel:

    Leuk om je belevenissen weer te lezen! Heb weer stukje achterop gezeten bij je.. ;-)

    Wij morgenochtend vroeg weer vliegen richting NL en zondag tripje met auto terug naar Ierland. Niets vergeleken met jouw trip maar Celina heeft er al alle zin in! Succes nog en geniet ervan!

  • 03 Mei 2013 - 01:51

    Suzanne:

    Hi Im, zet 'm op morgen! Dikke knuffel uit Florida!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Mainz

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 63477

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: