ritje klein haubach-Archshofn. Eindelijk weer wifi - Reisverslag uit Würzburg, Duitsland van Imre Revers - WaarBenJij.nu ritje klein haubach-Archshofn. Eindelijk weer wifi - Reisverslag uit Würzburg, Duitsland van Imre Revers - WaarBenJij.nu

ritje klein haubach-Archshofn. Eindelijk weer wifi

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

04 Mei 2013 | Duitsland, Würzburg

Dag 8, klein haubach – Archshofn. 104km. Bewolkt.
Laat dit een plek zijn waar je niet gevonden wilt worden. Onder een zwaar wolkendek vertrokken na een voortreffelijk ontbijt bij de bett und bike. Wel even nar de overkant voor dat ontbijt bij muttie in cafe markt. Tijdens het ontbijt zag ik al een ouder stel langsrijden. Die kwam ik na 5 km al tegen. Die zaten uitgebreid aan de koffie op een rustplaatsje met zo’n de boet picnictafel. Nu al?????. Kan gekker. Het zou vandaag klimdag worden en dat is het ook een beetje geweest. Een lange klim van 7km die mooi liep en kon ik op het middenblad wel aan. Alleen de laatste km moest ik terugschakelen. Zat ik gelijk op het hoogste punt van vandaag 355m bij Hardheim. Ook weer een mooie lange afdaling. Na Hardheim stond een raket opgesteld voor de liefhebbers die een rondje aarde wilden doen. Volgende week “abfahrt” . Tijdens de beklimming nog een dooie “bambi”gezien. Die had de oversteek niet gered. Lag aan de kant van de weg. Heb nog even overwogen voor het avondeten, maar kon niet onder de snelbinders. Bij Schweinsberg weer een mooi stukje herinnering aan de limesroute d.m.v een prachtig kasteel en diverse uitkijktorens van de Romeinse tijd. In Greglingen dacht ik een overnachting te kunnen gebruiken, maar vanwege een groot feest daar was alles volgeboekt. Dus verder naar een volgend dorp. Vragen, vragen, vragen, o ja 1 km verderop is een gasthof, die heeft nog ruimte. Ja mooi een klimmetje . Na de klim, en even na de afdaling vol in de ankers, een gasthof. Ziet er niet uit. De bouvier komt je al blaffend tegemoet. Of ze een kamer hebben. Ja hoor. Doppelzimmer. Reken ik ook goed, als de prijs maar voor een einzelzimmer is. Dat kon. Binnen was het perfect in orde. Helemaal in het nieuw. Na gedoucht te hebben buiten aan een biertje. Temperatuur is goed en doet u maar een spaghetti boulonaise. Zoon van gasthof komt naar buiten. 200kilo schoon aan de haak, gebroken voet en helpt rondom het huis. Hij roept, miep, miep, miep en ja hoor, komen 8 katten tevoorschijn die naar de schuur worden gedirigeerd. De eigenaar hier heeft ook nog een vakantiehuis en het weekend hou hij een feest voor communicantjes. Komt een gezinsbus vol aan. Begint die bouvier te steigeren. Die hond heet apollo. Nou die kan zo mee naar de maan. Zit een hond in die bus. Lekkere matpartij die twee. Opa, dik in de 80 moet bouvier aan de lijn houden. Had ie zelf ook wel wat aan mogen doen. Ook tonnetje rond. Dochter ook. Moeder/oma niet. Hik van het lachen. De mensen aan mijn tafeltje ook, maar die hadden sauerkraut mit bratwurst. Na de spaghetti en het bier zocht ik de kamer maar op. Toch weer een verhaaltje maken. Kijken of de verbinding lukt. En anders morgen maar. Zit hier dus in de kelder van Duitsland. Op mijn mobiel geen netwerk te vinden. Kan niet eens bellen. Ja, de andere gasten hebben daar ook last van. O ja, zit aan de romantische strasse, ergens onder wurzberg. Weinig romantiek hier. Spoorloos.
Liebe leute, grusz gotti von hier.

  • 04 Mei 2013 - 19:23

    Diny Hogenstijn:

    Hoi Imre,

    Ik begon me al zorgen te maken over de bratwurst, ik dacht dat die kilo's die jij eraf wilde fietsen er wel niet af zouden gaan als jij iedere keer een broodje bratwurst ging eten. Maar goed de worst al een paar dagen niet gelezen, dus alle zorgen voor niets.
    Geniet maar lekker verder en ik hoop dat je redelijk weer blijft houden.

    Groetjes, Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Würzburg

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 63479

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: