weissenberg-Toging - Reisverslag uit Ingolstadt, Duitsland van Imre Revers - WaarBenJij.nu weissenberg-Toging - Reisverslag uit Ingolstadt, Duitsland van Imre Revers - WaarBenJij.nu

weissenberg-Toging

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

05 Mei 2013 | Duitsland, Ingolstadt

Dag 10 Weissenberg-Toging 115km heel mooi weer. Graadje of 23.
Als er een God bestaat heeft hij vast hier en daar de aarde wat opgeschut. De bergen een beetje naar links en rechts, riviertje er door. Mooi dalletje gemaakt, onze lieve heer. En hij noemde het het Alt Muhl Tal. Wat een feest om door dat dal te fietsen. Kon de alternatieve route ook doen, mar dan had ik er volgens het routeboek puisten met stijgingen van 18% tussen gehad. Ja het moet leuk blijven. Dan maar wat Km-ettjes omrijden. Prachtige vallei en allemaal herinneringen aan de limesroute. De limes is de grens van het romeinse rijk geweest. Ie liep van Katwijk (oude rijn) naar de zwarte zee. De grens was een natuurlijke. De rijn, de main, muhltal en Donau. Ja je had vroeger geen bruggen dus een grens bepalen ging wel makkelijk. De rijn en main en douna kon je toch niet overzwemmen door de harde stroming. En bij het Muhltal zet je extra burchten en kastelen neer. Langs de route kom die nederzettingen en muren overal tegen. Vanuit het wat vertrek na een pittig ontbijtje met die kloteharde bollen die nog al pittig op de maag liggen, met korte mouwtje en korte broek op pad. Dacht wel dat de zon zou meevallen en eigenwijs als ik ben ( zeggen mijn schoondochters) niet insmeren, terwijl ik een hele tube voor een japans reisgezelschap bij me heb. Sorry meiden, morgen maar. Dus de armpjes en beentjes zijn aardig gekleurd. Duitsers hebben geen benul van fietsen en hebben daar een ontmoedigingsbeleid in. Alle boomwortels zie je een kilometer van te voren al op het asfalt uitsteken en niet van die kleintjes ook. Je fietstassen vliegen haast in je nek. Heb je geen asfalt heb je wel gravelpaden. Ook fijn. Die stuiftroep. Maar het uitzicht en het genot van het fietsen door de valleien vergoed een hele boel. Omdat het zondag is zij alle Lidl’s dicht en de terrassen overvol. Dus dan moet je je maar behelpen. En geloof het of niet, kom ik uitgerekend net over een bruggetje en bier und bradwursttent tegen. Het liep al tegen enen, dus trek was er wel. Laat er nu net een groep duitsers uit hun kayakken stappen met hetzelfde idee. Dus een praatje en hee je kom uit Holland. Nou zit je in Bayern goed als je zegt of de geest van Koning Louis de 1ste van Bayern nog rond waart hier . Nou die hadden nog wat grappen over van Gaal met zijn lederhosen en zijn laten zakken van zijn broek in de kleedkamer. Maar zo’n trainer. ( duimen in de lucht).Alleen stapelgek, als ik het Duits goed vertaald heb. Kommen Sie anzetsen of zoiets en zo belandde ik aan de picknictafel met een bradwurst en een glas bier die zij ook voor mij hadden geregeld. Maar eh… ich musz nog eind fahraden. Macht nichts, proosten und wasz trinken. Heb het glas half leeg gedronken en wunste de boys van Bayern gute fahrt mit die kayak. Heerlijk zo’n stel losbollen in een boot. Ja ze hoefden niet erg te peddelen, want het ging stroomafwaarts. Verder geen escapades onderweg gehad. Wel veel meifeesten in de dorpjes waar ik door reed met veel bayerische muzikanten. Beetje lederhosenmuziek zeg maar. Nu zit ik in Toging ( een stuk boven Ingolstadt) in dem gastenzimmer te typen. Die mensen hebben geen idee wat ik aan het doen ben. Ze brachten wel een biertje. Hopen niet dat ze denken dat ik een gasthofbeoordelaar ben. Lagge, krijg je alles gratis.nl. Ziet er allemaal heel netjes uit, alleen de wifi werkt in de gasatenzimmer. Zeven uur krijg ik mijn warme prak. Iets met sauerkraut. Specialiteit van het huis. Nou we gaan het meemaken. Morgen het laatste stukje Muhltal en gaan we over in de Donau. We zien wel weer.
Viel liebe gruszen aus Bayern (waar iedereen in een Bayernshirt loopt.)

  • 05 Mei 2013 - 22:37

    Margriet Mooij:

    Hoi Imre,
    Wat wordt je verwend onderweg, maar ik hoor nog niets over kamperen. Is je tent van de bagagedrager gevallen?


  • 06 Mei 2013 - 04:53

    Suzanne:

    Jij eigenwijs... welnee!!!! Morgen wel gaan smeren, hoor, anders wordt t nog erger! Succes morgen (voor jou alweer vandaag). Welterust!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Ingolstadt

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 63479

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: