Altenmarkt st. Gallen - Rottenmann - Reisverslag uit Bruck an der Mur, Oostenrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu Altenmarkt st. Gallen - Rottenmann - Reisverslag uit Bruck an der Mur, Oostenrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Altenmarkt st. Gallen - Rottenmann

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

10 Mei 2013 | Oostenrijk, Bruck an der Mur

Dag 15. 70km. Gestart met zon rond 2 uur met bakken naar beneden. gestopt.
Wat een giga herenhuis waar ik in zat en wat een vriendelijke mensen.Een voortreffelijke ontbijttafel . Broodjes, worst en kaa, een eitje, een gebakkie en een yoghurtje. Koffie en jus zat te krijgen. Dus me hele baffer volgestouwd. Stond ook nog een grote halve tomaat, maar door het zoutpotje zag ik het lontje niet. Bleek een kaars te zijn. Ook leuk. Vroeg op pad, want het zou vanmiddag eens kunnen gaan regenen, althans zo waren de voorspellingen. Het is wel een klim en klauterpartij geworden. Van 400 naar 650 meter en steeds stukken klimmen en dalen. Sommige stukken moeilijk, kort, stijl andere stukken lekker lopend omhoog en mooi dalend. De eerste 50km in heerlijk zonnetje, daarna bewolking en in het volgende dal volop in de regen. Dat hield niet op en dus ben ik voor die dag gestopt. Heerlijk die autoluwe wegen. Alleen fietsers en opgevoerde brommers (motoren dus, anders krijg ik de motorliefhebbers over me heen). Op een stuk waar het heel smal was moesten 2 vrachtwagens elkaar passeren. Ik kon langs de een en ging gelijk naar de linkerkant om de ander die achter me zat ruimte te geven. Hij snapte de hint en bedankte me met een duim omhoog. In Rottenmann aangekomen begon het te druppen. Ik dacht volgend dorp is 10km verder , ik wacht effe. En ja hoor onder de luifel van de sparkasse gestaan en het water kwam met bakken naar beneden. Heb een uurtje afgewacht, maar het bleef regenen en het regent nog. Dus de fleischelleri met gasthaus opgezocht en had een kamer. Morgen zie ik wel verder. Ik kijk de weersverwachting aan en trek morgen wel een plan. Hier blijven geen opties, ga ik andere mogelijkheden zoeken als het morgen en overmorgen ook blijft regenen. Moet wel leuk blijven. een buitje op zich is niet erg, daar fiets ik wel doorheen, maar met hosen naar benee, is even wat anders. En het begon ook nog te onweren, dsu toen was ik helemaal klaar. Morgen nieuwe dag, nieuwe prijzen, ik zie het wel. plan niks, leef met de dag en het weer.
groetjes weer allemaal en morgen is het weer een verassing

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Bruck an der Mur

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 63475

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: