dag 17 Fisching-Eberndorf - Reisverslag uit Völkermarkt, Oostenrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu dag 17 Fisching-Eberndorf - Reisverslag uit Völkermarkt, Oostenrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

dag 17 Fisching-Eberndorf

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

12 Mei 2013 | Oostenrijk, Völkermarkt

Dag 17. Fisching-Eberndorf. 130km gedraaid. Bewolking, zon, regen, zon. In die volgorde.
Kanonnen, wat is dat koud in zo’n trekkershut. Alleen licht, bedden en dekbedden. Geen toilet, geen douche en geen verwarming. Lijkt wel iets op kamperen. Vanacht onder 3 dekbedden gelegen om het een beetje warm te krijgen. Het was ook maar 3 graden daar. ’s Nachts er maar niet uit durven voor te plassen. Sanitairhok was te ver lopen, dus met een zaklampie naast de trekkershut maar even. Brrrrr, cold as ice. Ik wacht nog even met de tent uitzetten.’s Ochtends maar weer op tijd er uit en voor achten zat een voortreffelijk ontbijt er in. Kreeg voor onderweg nog 2 bananen mee. Ja, zei ze het is zondag en weinig open. Nou begin gelijk maar met de beklimming. Na een km of 5 stond er in het routeboek je rijd langs veel houtzagerijen. Langs wil zeggen er niet doorheen. Was al een eindje door die zagerijen gegaan en ja hoor, het liep dood. Beter lezen Revers. Alle 12 houtzagerijen dus later langs gereden. Zoveel hout nog nooit bij elkaar gezien. Ze leven er in die dorpen van. De beklimming liep lekker op de laatste kilometer na. Over een onverhard tractorpad. Maar niet klagen, ben boven gekomen. Hoogste beklimming tot nu toe van de reis. 950meter hoog. De afdaling volgens het boekje was een roetsbaan, noiu dat was het ook. Hele stukken opgebroken voor nieuw asfalt. K*********t. Dik in de remmen, werkten overigens prima. Daarna kon ik op de autoweg en van daaruit heerlijk de fiets laten gaan tot zo’n 25km verder. FANTASTISCH. Had om 12 uur 80km op de teller staan en weinig hoeven trappen. Mooi door de vallei van de Levant, liep allemaal beetje af, dus gewoon bijtrappen. Op gegeven moment kwam ik bij de splitsing: ga je naar Villach of ga je naar Porec (kroatie en met de boot naar venetie). Ik had thuis al besloten dat ik via Villach ging. Rechtsaf dus. Na 100 meter een fietshangbrug. Das eng !!!!!. Lopend er overheen. Achter mij kinderen die lopen te springen en te hossen. Die hele brug aan het wiebelen. Kon die gasten wel over de reling kieperen. Scheet 5 kleuren bagger. Voor je kijken Revers, vooral voor je kijken, niet naar beneden. Is een heel eind. En dat mijn hoogte vrees. Ben aan de andere kant gekomen. Pffffffft. Daarna ging het vlot richting Volkermarkt. Wie kent het niet. Onderweg op een van de polderklimmetje begon het te spetten. Ik een stal opgezocht bijeen boer en 1 ½ uur gewacht tot de regen over was. Moest nog 8 naar Volkertmarkt. In volkermarkt gezocht naar een overnachting, maar onder de 60 euro niks te krijgen. Dus de fiets maar weer opgestapt en naar het volgende plaatsje. Zo gaat dat. Tegen half 6 kwam ik in Eberndorf aan en daar in een gasthof. Nou verstond ik de boel niet helemaal. Ik vroeg om een zimmer, zij dacht drinken. Ze zei 2 euro. Zeg ik doe dan het hele hotel maar. Ze snapte het niet. Kwam de eigenaar en die maakte duidelijk dat deze plaats redelijk dicht bij de Sloveense grens aanzit en het personeel ook daar vandaan komt en veel gasten ook. Wordt nog wat met het eten straks. Biefstuk van de haas, krijg je een buffel op je bord. Ja, lastig, dus die 2 euro ging niet door. Verder een lange dag, maar wel lekker gefietst. Niet moe, geen zadelpijn o.i.d. Morgen nog 80 naar Villach. Zie wel wat ik daar doe. Of daar blijven of de pas over naar italie. Hangt allemaal af van de tijd en het weer. Groetjes allemaal weer en hoop dat de moerders Allemaal Een fijne Moederdag hebben gehad.

  • 12 Mei 2013 - 21:18

    Diny:

    Hoi Imre,

    Dat je niet durft te vliegen wist ik, maar dat je ook hoogtevrees hebt kijk ik van op. Wat zul jij hem geknepen hebben!!
    Morgen weer een betere dag. Ja, deze moeder heeft een leuke moederdag gehad.
    Succes verder en groetjes, Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Völkermarkt

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 63475

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: