dag18 Eberndorf-Arnoldstein - Reisverslag uit Villach, Oostenrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu dag18 Eberndorf-Arnoldstein - Reisverslag uit Villach, Oostenrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

dag18 Eberndorf-Arnoldstein

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

13 Mei 2013 | Oostenrijk, Villach

Dag 18. Ebenrdorf-Arnoldstein. 95km. Hele dag zonnetje. Weinig wind / rond 20graden. korte broek en korte mouwen weer.
Oostenrijkers en radwegen is geen succesvolle combinatie. Wat ik dacht van een heerlijk relaxed dagje fietsen kwam ik bedrogen uit. 5% van de Drauradweg bestond uit asfalt, de rest uit: gravelpaden, zandweggetjes, grindpaden, karrensporen en weggetjes waar je met je mountainbike niet eens over wilt rijden. Ik rij het parcours in Schoorl wel eens, maar ik verzeker jullie het kan nog erger. Heb over boomstronken heen moeten laveren, om keien heen en die grindpaden zijn niet van die mooie ronde stenen, allemaal scherpe stenen. Een godswonder dat ik vandaag die lek gereden ben. Ja die Duiters kunnen wel banden maken. Schwalbe Marathon i love them. En die hebben al een ritje uit Noorwegen op hun naam staan. Afijn één lange rit van ongeveer over dit soort ellende. Ach je bent jong en je wilt wat. Niet zeuren Revers, je wou dit. Ok. O ja, ook lekker, wordt aan een stuk van 5 km gewerkt aan de radweg. Gewoon afschaven en nieuwe aarde eroverheen en platwalsen. Nou dat voelt of je op het strand rijd met 2 lekke banden. Onderweg nog even gekeken bij en forellenkwekerij, moest gelijk aan mijn broodjes haring denken bij de Boet. Water liep alweer uit mijn mond. Nou die komen wel weer. Ben wel helemaal door elkaar gehusseld over die wegen. Voel hier en daar spieren waar ik het bestaan niet van wist. Maar goed, morgen nieuwe kansen. Was goed en wel in Villach gearriveerd. Effe een terrasje gedaan en zie het Informatiebureau. Ik naar binnen. Of ze ook een kaart hebben die aangeeft hoe je met de fiets over de pas kan komen. Nou die hadden ze, De ardiaradtour naar Udine. Die had ik al een beetje uitgeschreven op een A-4tje, maar mooi makkelijk dat ik er nu een kaart van heb. De route van Villach naar Venetie is wel klaar, alleen nog niet in routeboek vorm. Dus die had ik thuis zelf een beetje zitten uitvlooien, maar dit is een stukje makkelijker. Morgen tot iets van 1000 meter hoogte. Zal mij benieuwen. Volgens kaartje lange afdaling, rustig lopend naar beneden. Zie wel wel hoe het loopt. In Villach ook bij het bureau maar even gevraagd of ze een goedkoop overnachtingadres wist. Nou niet in Villach, maar daar even buiten in Arnoldstein. Nog geen half uurtje met de fiets. Ja, over gewonen wegen, ach laat maar, dat stukkie ben ik me toch ook weer een bak ellende tegengekomen, beloofd niet veel goeds voor morgen. Kom ik Arnoldstein binnenrijden is de weg afgezet. Allemaal politie op de been, veel zwaailichtwerk. Komt er een optocht langs, drie keer om de rotonde ( hoezo doorgaande weg), en lekker in ganzenpad volle breedte over de weg. Geweldig. Leuk voor een fotootje. Zie je het al voor je. De hele A.C. de Graaf afgezet van de pade tot texaco voor een optocht van 30 man. Nou daar geen probleem. Prima gasthof weer voor weinig. Goed geregeld mevrouw van de informatie. Groetjes allemaal weer en morgen weer fris aan de start voor de pas over.

  • 13 Mei 2013 - 21:49

    Chantal:

    Veel plezier in Oostenrijk Imre! Mijn favoriete land !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Villach

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 63478

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: