Di Sedeglia-Mestre - Reisverslag uit Venetië, Italië van Imre Revers - WaarBenJij.nu Di Sedeglia-Mestre - Reisverslag uit Venetië, Italië van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Di Sedeglia-Mestre

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

15 Mei 2013 | Italië, Venetië

Dag 19 Di Sedeglia-Mestre. 22 graadjes, volop zon, wind mee 102km.
Na een tijdje door Venetië gebaggerd te hebben werd het weer tijd voor een verslagje van deze dag. Niet veels spectaculair. 2 hele lange saaie rechte wegen, met hier en daar een dorp. Zonder fietspaden en heel erg druk. Denk even aan de autoweg Alkmaar -Den Helder en dan zonder fietspaden. Daar heb ik dus bijna die 100km over heen gereden. Met samengeknepen billen af en toe, want die vrachtauto’s passeerden rakelings langs je heen. Door hun wind en mijn angst een keer de berm ingereden. Effe van de schrik bekomen. Fietstas een keer langs de vangrail schuren, ja blij dat ik daar vanaf ben. O ja, ben niet over Pordenone gereden, maar voorlangs. Een van mijn feestboekvriendinnen (noem geen namen hoor hanneke) heeft daar gewoond. Was bang dat ik de nog openstaande rekening van alle cafe’s moest betalen. Uiteindelijk ben ik toch goed aangeland in Mestre. De voorpost van Venetie. Ja, met je fiets kan je Venetie niet binnenrijden. Onderweg nog een beginnende brand ( wat heet beginnend…hele grote rookpluimen. Toch mar doorrijden, kwam ik na 10 minuten 2 brandweerauto’s tegemoet met gillende sirenes. Toch maar even afgestapt en in de berm gestaan. 10 munten later nog twee. Zeker hoger opgeschaald. Door de wind mee was ik rond half 3 in Mestre. Slaapgelegenheid opgezocht, gedouched, effe andere kleren aan. Treinkaartje gekocht voor die 5km naar Venetie en bij de boottaxi’s uitgestapt. Dan kom je in een heel andere wereld van door elkaar varende boten. Die taxi boten varen van links naar rechts over die kanaaltjes om passagiers op te pikken. Gewoon een busdienst op het water. Om de 2 a 3 meter is er weer een station. Bij San Marco uitgestapt. Geen kaart van Venetië……heeft Revers niet nodig. Gewoon voor ze mallemoerskont ergens heen lopen. Ben natuurlijk al een paar keer in Venetië geweest met Margriet en Marja en Jos Luken, dus ik weet de weg zo een beetje. Heerlijk door al die straatjes, steegjes en bruggetjes te wandelen. Hee, een nieuw plein, o nee San Marco weer, lol. Dus toch maar even beter op de route gelet. Eerst Rialto volgen, kom je vanzelf over de Ponte Vechio en al die heel kleine onwijs drukke straatjes met alleen maar winkeltjes. Beregezellig overigens. Effe aan het water een terrasje pakken en heerlijk naar al die drukte op het water kijken. Een mierenest. Ergens in een of andere steeg iets met eindigend cio gegeten. Geen flauw idee wat, maar een soort pasta met iets van vlees er door. Eetbaar.. Na weer met de waterbus terug naar stazione en naar Mestre. Kijken wat ons morgen weer brengt. Groetjes allemaal vanuit een zonnig Mestre/Venetie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Venetië

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 63477

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: