Dag 20 Mestre-Genua - Reisverslag uit Genua, Italië van Imre Revers - WaarBenJij.nu Dag 20 Mestre-Genua - Reisverslag uit Genua, Italië van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Dag 20 Mestre-Genua

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

16 Mei 2013 | Italië, Genua

Dag20. Mestre-Genua. Regen, regen en nog eens regen
Ja dus, vanochtend wakker worden met zachtjes “zegmaarhard” tikt de regen op mijn vensterbank. Was voorspeld, dus nog maar even omdraaien. Hoef er niet vroeg uit. Mijn besluit had ik gisteravond eigenlijk al genomen. Ik sla de route Padova, Vinzenza, Verona, Bresica, Bergamo, Lago magiorre over en duik met de trein richting Nice. Daar start een nieuwe route van mijn routeboek. De provence door. Maar nu zit ik in Genua omdat ik het donkerbruin vermoeden al had dat ik vandaag met de trein Nice niet ging halen. Kaarten bij stazione Mestre. Via Milan naar Genua. Stond ik dus niet alleen met mijn fiets. Waren er meerdere op het idee gekomen. Sommigen braken hun vakantie af. Hele hok vol in de trein waar de fietsen moesten staan. Nou toen begon het feest. Verona. 6 man moesten er uit, maar de deur werkte niet. Kijk ik hoef er niet uit, dus was reuze benieuwd hoe dat allemaal ging. Deuren vlogen open en dicht maar niet de goede. Paniek. Een naar buiten in de hoop dat ie wat kon regelen. Ja hoor conducteur. Kreeg de deur ook niet open, dus alarmfase 2 in werking. Zijn breakie breakie sleutel. Ja hoor de boel open, de meesten naar buiten. Heerlijk die italiaanse toestanden. Kon mooi blijven zitten en vroeg aan de conducteur of hij mij helpen kon bij Milan. Tuurlijk, niente probleme. Je voelt hem al. Stazione Milan, niemand te zien. Ik naar buiten rennen via een andere deur kijken of de deur van buiten wel open kon. Nee dus. Weer terug naar binnen. Met 2 italianen mijn fiets over de hoofden van de anderen door de wagon heen ene naar de andere deur. Die was open. He he, buiten. Opluchting. Nu door naar perron 11. Had 6 minuten voor de trein naar Genua. Hobbel de hobbel met de fiets de trappen af. Tunnel door. Waar is perron 11. O daar. Trappen op met die zooi. 4de trap van boven zie ik net de trein wegrijden. Gloeiende, gloeiende, laat maar. 2 uur wachten op de volgende aansluiting. Berust maar in je lot, alle tijd Revers. Afijn dus zo over 6-en kom ik Genua binnenrijden. Hotelletje gezocht vlakbij het station. Prima nu een hap eten. Straat uit de hoek om. Hee een chinees. China house. Kan geen kwaad. Wel een leuk uur gehad daar.. Kom binnen zit al het personeel aan de bar met het mobieltje bezig. De kok keek even van, Jezus een klant moet ik nog koken ook. Had al spijt dat ik binnen was. Afijn zitten en de menukaart. Ik zeg, doe mij eerst maar een pilsje, schat. Nou die begreep ze niet. Heiniken, zei ik. Oooo. Einiken. ¾ literfles kwamen ze mee aan. Ook goed. Welk nummer van het menu. 73. Chicken with curry. Ook goed. Nou kwam een partij gefileerde kip met grof uiwerk. Maar prima te eten. Komen er nog allerlei vrienden en vriendinnen van het personeel binnen. Dat hobbelt maar rond met i-pads, i-phones . Ik heb hotpants gezien, maar deze spanden de kroon. En dan druk ik me spastisch uit. Stond er nog een koelvitrine waar je je kip uit kon zoeken. Die werd dan voor je gebakken, gebraden of whatever. Niet te filmen allemaal. Had mijn eten op en dacht, ach er komt wel iemand opruimen. Nou na een tijdje, ik dacht weet je, ik loop wel naar de bar. Maar ze bleven gewoon met hun mobiel aan de gang. Ik legde 10 euro op de bar en zei de groeten. Ja, ciao en ik wandelde zo naar buiten. Nooit meegemaakt. China house in Genua, the place to be.Zo en nu op de kamer in afwachting tot morgen naar Nice. Schijnt het beter weer te zijn. Ik ga er weer voor. Mooi ook even een dagje rust er tussendoor na al dat fietsen. Straks in de provence klimwerk genoeg. Heb het routeboek al wat bestudeert en er zitten behjoorlijke klimmetjes in van 9 a 10%. Kan me lol op. We zien wel weer. Morgen eerst maar eens Nice aan doen. Groeten allemaal maar weer .

  • 16 Mei 2013 - 21:45

    Jolijn:

    Tjeetje Imre, jammer dat je al die mooie plaatsen over moest slaan. Maar dan had je dit circuswerk moeten missen in de trein.
    Ik hoop dat de Chinees en de hotpants je niet zullen opbreken. Maar als je er een Italiaanse draai aan geeft zal het best te pruimen zijn geweest.
    Op naar het mooie weer, en ik geniet van al je mooie fotos. Once in a lifetime Imre!
    Liefs Jolijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Genua

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 63475

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: