Genua-Cagnes-sur-mer - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu Genua-Cagnes-sur-mer - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Genua-Cagnes-sur-mer

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

17 Mei 2013 | Frankrijk, Nice

Dag 21. Genua-Cagnes-sur-mer. Bewolkt, 20 graden en meer naar Nice werd het beter.
Mooi, hoppa, laatste stukje naar Nice met de trein. Ging allemaal goed. Wat een zenuwentioestand met die treinen in Genua. Ze hebben daar bijna 20 perrons. Moest zijn op perron 11. Prima geregeld, lift aanwezig, geen problemen. Maar dan…… (niks met mij hoor) attenzione attenzione. De trein van perron 6 gaat niet van 6 maar van 8. Zie je heel Genua met een n oodgangde trappen af, trappen weer op, etc. 10 minuten later. Attenzione, attenzione, De trein van Milan is vertraagd, nader info volgt. Afijn ik heb daar samen met een Poolse jongen die ook naar Nice ging met zijn fiets, met verwondering staan luisteren en kijken wat er zich allemaal afspeelt. En dan zitten ze ook nog midden in een grote verbouwing. Afijn lagge wel. Maar dat meisje sprak dat Attenzione zo mooi uit, leek wel of ze het 8e wereldwonder aankondigde. Wij in de trein naar Ventiglia. Dat moet je uitspreken alsof het een opera betreft. Prima geregeld voor de fietsers, eigen bagagetreindeel daarvoor. In Ventiglia moesten we overstappen, want dan ga je met een Franse trein verder. Die hebben een iets breder spoor, vertelden ze mij. Geloof het direct. Met een uurtje in Nice. Dienstregeling klopte perfect. 3 stations voor Nice stappen er zoveel mensen in dat alles op moet schikken.( zie de foto’s op FB) Iedereen naar ons boos kijken omdat wij met de fiets in een niet fietstrein zaten. Nou, kan je beleven hoe je er dan uit moet. Niet dus. Bij Nice was er geen doorkomen aan en de deuren van de coupe gingen dicht. Doei, dag Nice. Afijn dan heb je nog zoiets als Nice-Buiten, ook niet. Dan de volgende halte. Begon hem wat te knijpen. Stoppen in St. Laurant-du-Var. Voor dat ie ging remmen en het station binnenreed, vroeg ik maar even de aandacht: Madame en Messieurs (was het enige Frans dat ik kon), S.v.p. help me, i want out this train. Nou soms helpt het en nu ook. Deuren gingen open en iedereen effe uitstappen en helpen met mijn fiets. Merci beaucoup madame en messieurs. Daar staan je aan de boulevard of broken dreams. Zonnetje scheen en bewolking was ook aanwezig. Heerlijk. Morgen tuffen door de provence. Snel effe een achteraf hotelletje opgezocht. Fietsonderhoud gepleegd, remblokjes vervangen, ketting geolied en we kunnen weer van start. Kan niet blijven feestvieren in de trein. Ga nu aan playa the beach effe flaneren en wat eten scoren. Iedereen alvast een fijn weekend toegewenst.

• 18 Mei 2013 - 19:07

Hans V Diepen:

Halo Imre

Krijg nu via de mail jou verslagen en lees deze met veel bewondering door. Mooi dat je zo geniet.