Cagnes-sur-mer-Grasse - Reisverslag uit Grasse, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu Cagnes-sur-mer-Grasse - Reisverslag uit Grasse, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Cagnes-sur-mer-Grasse

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

18 Mei 2013 | Frankrijk, Grasse

Dag22. Cagnes-Sur-Mer- Grasse. 50km. Regen, regen en nog eens regen. Toch maar gegaan.
Wakker worden en naar buiten kijken en eigenlijk al weten wat je gisteravond wist. Het wordt een regenachtige dag. En dat is het. De berichten gaven het al aan. Deze dag regen, daarna allemaal zonneschijn. Toch maar een poging gedaan de wielerkleding aan te doen en gebruik maken van de breakfast. Zo rond een uur of 9 stond ik klaar en het regende nog wat. Even later hield het op. Ach, toch maar starten. Zie wel waar het schip strand. Nauwelijks een paar km onderweg of ja hoor begon het weer te regenen. Doorfietsen maar. In de beklimming zal het wel meevallen. Voor je Cagnes-sur-mer uitbent en 3 keer bij de zelfde rotonde bent beland gaat dat niet opschieten. Vragen maar, routeboek geeft geen soulaas. Deze straat uit en dan naar rechts en dan rechtdoor, kom je vanzelf in La col de loupe. Best klimmetje en eigenlijk van de regen niet veel hinder, doorkarren maar. Dan een hele lange klim le bar au loupe. En de regen gaat allemaal erger worden. Boven op de top staan mensen bij de bushalte met hun hoofd te schudden. Ja, mensen en gek uit holland. Daarna nog een lang stuk afdeling nar grasse. Daar hield ik het voor gezien. Doornat, routeboek niet te meer lezen, geen idee welke kant ik op moet. Kortom, mooi geweest voor vandaag en toch een eindje opgeschoten. Morgen beter. Eerst eens een tijd onder warme douche gestaan. Gevoel in de voeten begint terug te komen. Ergste was de auto die je achterop kwamen en geen ruimte maken, dus de hele hoos van water kreeg je over je heen. En langs de kant stroomde het als beekjes. En ook te gemoet komende vrachtauto’s was een ramp, die sproeiden je helemaal onder. Of het gekkenwerk was. Ach, het ging. Zo’n dag moet er ook maar eens tussen. Hoef me niet te bewijzen dst me dat lukt, maar weer een hele dag niks doen, is het ook niet. En als je weer droge kleding aan heb ach, dan ben je die regen ook wel weer vergeten. Alle wielerkleding en routeboek liggen te drogen op de verwarminselementen. Die staan op standje nucleair. Morgen nieuwe kans, nieuwe prijzen.
Groetjes allemaal vanuit een heel nat Grasse

• 18 Mei 2013 - 14:44

Ingrid:

Hoi Imre

Daar ben ik regelmatig geweest in die omgeving , wat zonde van de regen , het is er zo prachtig en de temperatuur meestal heerlijk. Ik zal voor je duimen dat de zon snel komt .

succes , Ingrid

• 18 Mei 2013 - 21:51

Annelies:

Hoi Imre, jammer van het weer. Wij zouden regen krijgen, maar het bleef droog, gelukkig, wel erg somber en koel. Juist daar verwacht je mooi weer. Succes verder en ik kijk nog iedere dag uit naar je belevenissen. Groetjes en tot horens