Grasse-Vidauban - Reisverslag uit Vidauban, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu Grasse-Vidauban - Reisverslag uit Vidauban, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Grasse-Vidauban

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

19 Mei 2013 | Frankrijk, Vidauban

Dag 23. Grasse-Vidauban. 80km. Zon, bewolking,zon.20 graden. Geen regen.
Wakker worden en de zon zien is deze dagen al een openbaring. HIJ IS ER. Douchen, aankleden en de hele reut verder met inpakken. Heel karig ontbijt van een halve stokbrood met jam en 2 bakken koffie. Dat zou me later opbreken. Mooi rustig een afdaling en daarna de stormbal hijzen. Klimwerk. De hele dag. Klim van een km of 8 met percentages van rond de 8 procent. Dat is iets zoals de cauberg alleen 9 keer zo lang. Afzien. Klimmen voor zijn moerskont weg. Effe wachten, jasje uit. En daar gaan we weer. Wel rustig trouwens in de beklimming. De berg heet vast Col de Val Disper. Daar wordt je echt niet overspannen van, alleen bekaf. Redelijk hoog op 500 meter. Dan licht afdalen. Volgend stuk klim. Boven en dan dalen. Een soort Alp d’huez afdaling maar dan niet op een weg die 7 meter breed is, maar 2 meter en vangrails ontbreken. Ja een muurtje. Heb even naar beneden gekeken toen ik even stopte, maar ik zag niet eens een beneden. Met samengeknepen billen de rest van de afdaling gedaan. Kwam nog een auto achter me. Ik denk je wacht maar tot een bocht, dan mag je erlangs. Pffft, heb nog eens achterom gekeken toen ik beneden was, zo hee. Dat ze daarlangs nog een weggetje hebben kunnen maken. Nauwelijks bekomen of de andere beklimming begint . Weer naar 500 meter. Ook weer een procent of 7 a 8 ( volgens het boekje). Ook zo lange lastige klim. Boven de afdaling inzetten. Mooiere autoweg. Licht afdalend, lekker lopend het dorpje Caillan in. Oeps file, druk in de remmen. Kon er langs en wat was het probleem. Een optocht van de plaatselijke schutterei voorafgegaan door de muziekvereniging. Lekker dus. Kon er niet langs. Dus ook maar wachten en klappen. Daarna door de afdeling in. Na de afdaling alleen maar stukjes omhoog (kleine caubergjes) en omlaag. Heel glooiend. Rij dwars door een wijngebied heen een alle wijnhuizen staan er met grote borden. Domaine de Hic, Domaine apres chat, Domaine le hilaric, afijn te veel om op te noemen. Bij een van de dorpjes was het weer prijs. File. Een van de wijnhuizen Roseline houd open dag. Ja, die fransen houden wel van een slok. Daarna was voor mij de fut er ook uit. Helemaal leeg en er zat geen gang meer in. Te weinig gegeten en onderweg weinig open om wat te kopen of er te laat aangedacht waar het wel kon. Heel zachtjes peddelend naar een wat grotere stad en afdalend bereikte ik Vidauban. Hotel7 ( doet me denken aan Club7 uit vroegere tijden in Alkmaar) had noig wel een niet zo duur plekkie. Mijn prijs dus. Was net binnen en er brak toch een noodweer los. Onweer en bliksem, dus ook dat is weer op tijd gestopt. Morgen weer opstarten bij fietsroute l’Hubac de Maure. Wordt morgen een Amstel Gold Race achtig dagje. Allemaal heuveltjes achter elkaar. Zal een goed ontbijtje gebruiken en onderweg weer inslaan. Overigens is het een fantastisch landschap waar ik in heb gereden. Was er nooit geweest. Zo verschrikkelijk mooi om er nog eens met de auto doorheen te rijden. Allemaal de groetjes weer.
Kan op dit moment geen foto’s plaatsen. Hoop het eind van de avond nog te doen. Want zijn internet ligt er net uit met het onweer. En anders morgen wel.

  • 19 Mei 2013 - 19:24

    Diny:

    Hoi Imre,

    Had jij vanmorgen even mazzel met dat zonnetje!!! Het was hier vandaag weer waardeloos, wel droog gelukkig.
    Die wijnhuizen moet je maar even links laten liggen, zeker als je afdalingen maakt op een weggetje van 2 m. breed.
    Ik geniet iedere dag van je verhaaltjes. Voor de komende dagen hoop ik ook dat je mooi weer blijft houden, want je komt door nog zo'n mooie streek.
    Succes verder en groetjes, Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Vidauban

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 63474

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: