Vidauban-Puyloubier - Reisverslag uit Puyloubier, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu Vidauban-Puyloubier - Reisverslag uit Puyloubier, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Vidauban-Puyloubier

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

20 Mei 2013 | Frankrijk, Puyloubier

Dag 24 Vidauban-Puyloubier. 80km. 26/27 graden. Lekker gefietst.
Ik hoor alleen maar berichten van slecht weer in Nederland. Ach hier is het ook maar behelpen met 27graden en de hele dag zon. (grijns). Vanochtend na een iets beter ontbijt ( een kwart stokbrood meer en meer verschil in jam) . Met een rustig gangetje ging ik op weg. Ja gelijk weer een bult voor je kiezen. Helemaal op een klein verzet en rustig trappen, maar de beentjes hadden nog wat last van gister. Dus ze stonden een beetje op ontploffen. Dus heel rustig aan maar. En dat ging de hele dag zo door. Heuvel op, heuvel af en prachtige vergezichten. Heb me dus alleen met het fietsen bezign gehouden en genoten van de uitzichten. Wat fantastisch toch allemaal hier. De Provence is zeker een mooie streek om doorheen te kachelen. Zo rond een uur of een: Ha een Hyper U. Een van de grotere supermarkten. Effe wat inslaan. Kom ik bij de deur. Helaas net dicht. Uurtje wachten. Ja de groeten. Dus de Mac in voor een giga cola en een mammoetburger. 2e pinksterdag, dus op het industrieterrein van t plaatje Maxim deze dag alles open. Voor de rest is alles heel stil op de weg. Maar 75 km vond ik het welletjes worden en tijd om op zoek te gaan naar een slaapgelegenheid. De dagstanden aan kilomters zijn de in provence wat lager dan in de vorige dagen, maar dat is logisch met al dat geklim. Ook de moeheid van de dag speelt dan een beetje mee. Dacht ik eindelijk eens op zoek te gaan naar een camping, maar op de route weinig of niets te vinden. Ja, na 20 en 40km stonden er genoeg. Maar daar had ik toen niets aan. Dus weer iets gevonden in de middle of nowhere. Ben de enige gast en verder is alles gesloten. Ja, wifi doet het. Zit hier een 3km onder de top n een beklimming en daarna 12 km dalen naar aix en provence.. Wat een uitzicht hier vanaf het terras en slaapkamerraam. Zo wil je elke dag wel wakker worden.
Nou luitjes de groeten allemaal weer. Morgen staat er weer wat klimwerk op het programma en het weer ziet er uit als een zonnetjes.

  • 20 Mei 2013 - 20:30

    Pien Huijgens:

    Hoi Imre,
    Leuk om je reisverslag te lezen. Het klinkt allemaal heerlijk en vrij en vooral ook echt frans. Ik kan het bijna zien en ruiken als ik mijn ogen sluit. Hoewel ik nooit in Frankrijk op de fiets heb gezeten, komt het heel herkenbaar over.
    En wat fijn dat je nu lekker weer hebt, in tegenstelling tot wat wij hier hebben :-(
    Heb het goed op je reis en tot in het najaar.
    Groet, Pien

  • 21 Mei 2013 - 20:01

    Hans:

    Hallo Imre
    Kan mij goed voorstellen hoe het genieten is in zo een mooie omgeving.Leef met je mee en ik vind het super dat je zo veel plezier beleef aan het fietsen en de natuur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Puyloubier

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 63480

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: