Puyloubier-Mallemorte - Reisverslag uit Mallemort, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu Puyloubier-Mallemorte - Reisverslag uit Mallemort, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Puyloubier-Mallemorte

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

21 Mei 2013 | Frankrijk, Mallemort

Dag 25 Puyloubier-Mallemort. 25 graden. 80km gereden.
Na een zwaar ontbijt ( de broodjes staan nog rechtop in mijn maag) het pad af naar de grote weg. Hobbellig als altijd die paadjes en ja hoor. Poing, tik tik tik tik. Wat nu aan de hand? Spaak kapot. Er maar uitgehaald om erger te voorkomen. En heel licht een klein slagje in het wiel. Remmen even bijgesteld., zodat ie niet aanliep. Wat er mee te doen. Ach. Evan 1 ½ km klimmen en dan de afdaling naar aix-en-provence. Daar zal vast een wielerzaak zijn. Aangekomen in de stad wist iedereen wel een zaak te vinden, maar de hele stad doorgekart en geen mechaniker te vinden. Ik gaf het op en zocht de weg naar La Rotonde. 2 keer verkeerd gestuurd en opeens La Ratonde met een fontein in het midden. Verder was een van de afslagen wegens wegwerkzaamheden gesloten en een andere afslag was markt. Heerlijk. Alles liep vast en 2 agenten stonden toe te kijken. Fiets gepakt bij de hand en zo dwars door de auto’s de rotonde overgestoken. Zo kwam ik de stad uit. Hele ochtend gefietst 30km vooruit. Gaat lekker. Daarna ging het overigens prima. Volgend stadje gezocht naar een fietsenzaak, maar toen gaf ik het op. Zonder die ene spaak gaat het ook. Maar ik let onderweg wel op of ik ergens dat wiel kan latern maken. Moet in orde zijn. Mijn eerst pechgeval aan de fiets in al die jaren. O ja die fietstas in Duitsland. In Salon en provence even de supermarche binnengegaan. De jongens van de franse uitvoering van Regio Control waren zo vriendelijk even op mijn fiets te passen. Stad uit en meteen een klim van 4 kilometer. Hele hijs, beetje ardennen achtig. moet ik zeggen, maar weer gelukt. Uitzicht prachtig. Lange afdaling met een kort klimmetje er tussen. Staan daar 2 ezels tegen het hek. Zegt de een tegen de ander: weer een mafketel die omhoog moet, hebben ze toch auto’s voor. Afijin , na de afdaling in het plaatsje met de welluidende naam mallemort ( vrij vertaald: om je dood te lachen) een overnachting gezocht. Morgen weer mooi weer en richting Avignon. Daar zelf weer de route zoeken naar Narbonne. Daar is geen route van en heb ik die zelf maar op een A4tje gezet.
Lieve groeten allemaal weer uit een warm provence.

  • 21 Mei 2013 - 19:16

    Annelies:

    Gelukkig heeft iemand van de familie mooi weer, want hier is het regenachtig en ff 9 graden.... Dus maak maar geen haast.
    Lieve groetjes uit een koud Holland!

  • 21 Mei 2013 - 23:50

    LOS JUKOS:

    Eindelijk eens een berichtje uit Nibbik. Het viel vanzelf niet mee om met al dat slechte weer te moeten fietsen. Gelukkig wordt het weer nu beter en wordt het tijd om te genieten. ik heb je ervaringen wel gevolgd maar geen tijd gehad om te reageren op je belevenissen.
    Inmiddels schiet je lekker op. Nu even een kleine inschatting. Voor mijn verjaardag staat je biertje al koud. Als je opschiet is die nog niet over de datum. De wind waait nu nog uit het noordwesten, maar binnenkort blaast ie uit het zuiden dat brengt bij ons mooi weer en heb jij vliegend voor de wind. Imre nog veel plezier met je fietstocht en hou het verder heel. succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Mallemort

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 63474

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: