Malemort-Airmarques - Reisverslag uit Aimargues, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu Malemort-Airmarques - Reisverslag uit Aimargues, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Malemort-Airmarques

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

22 Mei 2013 | Frankrijk, Aimargues

Dag 26. Mallemort-Aimarques 126km. 31 graden. Heul veul wind. Ook veul zon.
Gisteravond nog even beneden geweest aan de bar. Blijkt het gewoon een gokhuis te zijn. Niet aan een tafel maar op paarden en val alles waar maar op gegokt kan worden. Zo’n PMU-kantoor in een bar. Nou het rammelde van de clientèle. Na een biertje ik weer naar boven. Viel ik in slaap er werd met de Tv en laptop nog aan om een uur of 1 wakker. Nou zie maar weer in slaap te komen. Toch nog wat uren gemaakt en om half 8 stond ik bij de bar voor de breakfast. Ja die zat niet in de prijs. Klootzakken. Maar ja, mocht al niet mopperen over de prijs. Fietstassen optuigen en weg, biertje van gisteravond ook maar niet afgerekend. Windkracht 4 tegen tot Avignon. Das een puist wind. Voor de wielerliefhebbers die met de ronde van Noord Holland hebben meegedaan weten wat die wind is. Avignon is een prachtige stad en nog helemaal ommuurd. Alle muren en kansels, toren en verdedigingswerken van de middeleeuwen staan er nog of worden opgeknapt. Reed zelfs de Pont van Avignon op, maar die hadden ze halfweg afgebroken. Andere brug dus. Volgens mij komt Avignon ook voor in het verhaal van Alleen op de wereld en Heidi en Peter. Maar dat terzijde. Na Avignon was het zeil opzetten en windje in de rug. Ook even een gigasupermarche bezocht. Was al wat dagen mijn reparatieset onderweg verloren. Nou hier heb ik wat kunnen inslaan. En een boutje, en een nippeltje, een moertje en een schroefje. Gewoon wat spullen nodig voor de fiets. Alleen geen banden. Moet dus plakken. Plaksetje ook gekocht. En een adaptertje voor mijn banden op te pompen. Die zat ook in het tasje. Gewoon met stuiteren over de wegen losgeschoten. Ja de fiets heeft wat te lijden gehad. Vandaar dat ik een spaak mis. Gaat overigens prima zonder die ene spaak. Maar de canal du midiroute heeft slechte fietspaden. Gewoon duimen dat het goed gaat. Als ie dat overleeft gaat de rest ook wel.Heb daarna lekker even door kunnen kachelen deze dag en zit zo ongeveer een km of 15 van de Middellandse Zee. 2 campings op gezocht, maar dat werkt niet. Niemand nog op de camping. Receptie en restaurant dicht. In geen velden of wegen iets te bekken van een eethuisje of zo. Bord gevolgd van chambre d’hote. Prima plek en niet duur. Morgen richting narbonnen en de route Canal du Midi opzoeken. Deze route gaat naar Toulouse en vandaar via de Garonne onder bordeaux langs. Daarna ergens met de boot de Garonne over Mooie oversteek naar de Atlantische Oceaan. Vandaar langs de hele kust naar huis. Ook mooi. Eerst even wat te eten scoren in het dorp. Groetjes allemaal maar weer en tot een volgende waarbenjij.