Aimargus- Cap d'Agde - Reisverslag uit Agde, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu Aimargus- Cap d'Agde - Reisverslag uit Agde, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Aimargus- Cap d'Agde

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

23 Mei 2013 | Frankrijk, Agde

Dag 27. Aimarques- Cap d’Agde. 23 graden. Zonnetje, wolken, regen,veul wind, zij in de rug.
Heerlijk gisteravond zo een avond. Gewoon bij onbekenden mee-eten aan tafel. Gesprekken van “janlikmevessie” want we kunnen elkaar niet verstaan, maar wel leuk. Op de vraag waar een restaurant was zei de mevrouw: no problem, ici. Nou dat ici verstond ik nog wel van mijn 2 klassen Frans. Dat gaan we beleven. Mooi een bak salade op tafel en opscheppen maar. Daarna de piepers en het vlees. Heb m wel vermaakt. Vanochtend dus een prima ontbijtje gehad en om 9 uur zat ik weer op de fiets. Heerlijk weer voor het mouwloze fietsshirt. Insmeren de boel en gaan. Ze hadden me nog een tip gegeven en een beetje de route i.v.m drukte op weg. Mooi over de D222 etc wegen. Heerlijk rustige wegen en later langs de boulevard en de dijken. Heb genoten van de uitzichten in de dorpen en de middellandse zee. La Grande Motte is wel een heel bijzondere plaats. Veel goud op blote barsten en de minder bedeelden zilver. Prachtige plaats om een paar dagen te chillen. Kost wel effe wat daar, maar dan heb je ook wat. Over een dijk, zoiets als de afsluitdijk maar dan breder en veel camperplaatsen herlijk cruisen langs de middellandse ze. Verheugde me al op het plaatsje Sete. Woordblind denk ik, want ik las Sate. Leek me niet verkeerd. Was het nou eerst de druppels of de Mc Donalds die ik zag, of andersom. In ieder geval even gescholen met een Mc en Cola. Later weer zo’n mooie dijk naar Agde. Nou daar was het een gezoek met al die resorts. Rij ik per ongeluk een resort in met “resort de la naturiste”. Dacht leuk al die natuurvrienden. Maar het was al snel duidelijk. Riep nog even : hee japioo naar een heer in blote togus. En hup de poort weer uit. Centre Ville. Wel opletten Revers. Hele omweg om een beetje richting te vinden. Hotelletje gezocht. Mocht wel na gister. Opgefrist en bij de pizzatent en tagliatelle besteld. Prima eetwerk. Terug in Hotel even kijken of internet al werk. Heb wel verbinding, echter niet op internet. Pech hebben dus. Maar weer even gebruik maken van mijn noodsituatie. Het mobiele netwerk. Blij dat ik die afgesloten hebben voor ik wegging. 2 euro per dag als ik het gebruik. Geen betaling als ik het niet gebruik. Dus maar een keertje gebruiken hier. Hiernaast staat mijn was t draaien bij een washuis. Voor 5 euro wasen en drogen. Straks ophalen. Heb ik alles weer een beetje schoon en fris.
Mon Ami de hollandaise, ik groet u. Morgen op zoek naar de route canal du midi.


  • 23 Mei 2013 - 20:23

    Joke Koek:

    Jeetje Imre, wat ben je al ver!!!! 2 jaar geleden waren wij daar ook met de camper, toen vond ik het al ver en jij doet dit eventjes op je fiets....maar het is daar fantastisch. Geniet ervan. Gr. uit Hoogwoud

  • 23 Mei 2013 - 20:24

    Dick Bakker:

    Hallo Imre,

    Leuk verhaal weer van je, wij zijn allemaal weer een beetje in model na terugkomst vanuit Florida, en hebben met z'n alle een erg leuke vakantie gehad, de meiden en ouders, en opa en oma, hebben zich prima vermaakt.
    Nog veel plezier daar en de groeten van,
    Dick en Rina

  • 23 Mei 2013 - 23:02

    Sietie:

    Hoi Imre.

    knap hoor!
    Dus nog mooier dan jou kant van de dijk.Lely ook nog gezien?
    gr Sietie

  • 24 Mei 2013 - 12:35

    Ingrid:

    Maar goed dat je niet bij de naturisten ging overnachten , daar hebben ze vast geen wasmaschine :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Agde

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 1066
Totaal aantal bezoekers 63477

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: