Cap d'Agde-Homps - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu Cap d'Agde-Homps - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Imre Revers - WaarBenJij.nu

Cap d'Agde-Homps

Door: imre

Blijf op de hoogte en volg Imre

24 Mei 2013 | Frankrijk, Carcassonne

Dag 28. Cap d’Agde-Homps. 90km. Vanochtend wat zon, verder bewolkt. 20 graadjes.
Route canal du Midi. Prachtig zeggen ze. Forget it. Ja alles is mooi behalve het fietspad. ’s Ochtends kreeg ik nog even een plattegrondje mee van de receptioniste hoe ik Agde uit kon komen. Gewoon de lijn volgen die zij op het plattegrondje getekend had. Gelukkig maar, anders had ik weer al die resorts binnengereden. En toen begon het. Wat achteraf bleek de martelgang van kromme leendert. Zo een beroerd, slecht, klote fietspad heb ik de hele reis nog niet gehad. Zandpaden, grindpaden, keien op het pad, boomwortels om de 3 meter, tractorpaden, kortom dikke ellende op het pad van het Canal du Midi. Teller soms niet hoger dan 10km per uur. Mijn fiets heeft vandaag wel erg op zijn donder gehad. Heeft zich overigens prima gehouden. Mijn polsen doen zeer, mijn schouders en voor het eerst zadelpijn van die ellendige hobbels. Steentjes vlogen her en der onder de banden weg. Iedere keer dacht ik, o nee toch niet lek. Ik klop het nog steeds af. Hier en daar krassen op de armen en benen van de bossages, struiken, takken en brandnetels die ver over het pad helden. Ik heb wat afgevloekt vandaag. Maar ja, deze dagen horen er ook bij. Behoorlijk afgezien vandaag dus en nergesn in de dorpen wat open o.i.d. Vlak voor Homps begon het te spetteren. Daar maar zoeken naar een nachtplaats. Ben blij dat ik na onderhandeling een overnachting heb kunnen regelen. Gelijk aan het water en fietspad voor morgen. Beloofd weer dezelfde ellende te worden. Had thuis al wat ingelezen en daar stond dat de paden niet al te best waren, maar dit sloeg alles. Na de douche ziet de wereld er weer anders uit en gaan we morgen vrolijk weer verder. Geen flauw idee waar ik morgen weer beland. Onder het motto: ik zie wel, ga ik op pad. Iedere dag een nieuwe verrassing. Morgen zon, bewolkt en plaatselijk regen wordt er verwacht. Daarna op deze route alle dagen weer volop zon.
Groetjes allemaal maar weer uit Frankrijk.

  • 24 Mei 2013 - 18:30

    Ans Bourouba:

    Dag Imre, wat een reis! veel reisplezier , doe voorzichtig en geniet vooral. groet, Ans

  • 24 Mei 2013 - 18:48

    Suzanne:

    Hi Im,
    Ff route veranderen, lijkt mij. We willen je wel graag heelhuids terug!
    Dikke knuffel uit Sint P.

  • 24 Mei 2013 - 19:28

    LOS JUKOS:

    hallo Imre,
    er zit niet veel gang in,
    heb je al eens aan een waterfiets gedacht, mooi kabbelend door de golfjes, alles gaat soepel net als op een waterbed. en nog wel stroomafwaarts. en anders een BB motor.
    misschien heb je er iets aan of is het toch flauwekulpraat.
    vanaf hier nog veel plezier en hou het heel vriend.

  • 28 Mei 2013 - 20:02

    Hans:

    Hallo Imre

    Ik volg je en zo te zien heb je goed je nederlandse taal geoefend, nu nog eens in het frans oefenen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Carcassonne

Imre

Deze site gebruik ik voor mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. mei/juni 2014.

Actief sinds 28 Jan. 2009
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 63480

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Juni 2014

Santiago de Compostella

26 April 2013 - 26 Juli 2013

rondreis europa

28 April 2011 - 20 Mei 2011

Bergen (Noorwegen) Hoogwoud

Landen bezocht: